سمنان;

افزایش تولیدات کشتارگاه سمنان

در سه ماهه نخست سال جاری ، کشتار دام در کشتارگاه سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد هشت درصدی رو به رو بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس دامپزشکی سمنان در بازدید فرماندار و مسئولان سمنان از کشتارگاه این شهرستان ضمن اشاره به افزایش ظرفیت تولید این مجموعه در سال جاری، گفت: کشتارگاه سمنان در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع به طور میانگین روزانه ۱۸۳دام سبک شامل گوسفند و ۱۳راس دام سنگین شامل گاو و شتر کشتار می کند.
وحید قدس افزود: کشتارگاه سمنان در سال گذشته کشتار ۷۵هزار راس دام را با یک هزار و ۷۵۶ تن گوشت و همچنین ۱۵ تن گوشت ثبت کرده و در سه ماهه نخست سال موفق به افزایش هشت درصدی تولید از ۱۱هزار تن در سه سال ۹۴ به ۱۲ هزار راس شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی سمنان با اشاره به اینکه کشتارگاه این شهرستان به نوعی پالایشگاه فراورده های خام دامی محسوب می شود، گفت: در این مجموعه عملیات صحیح و بهداشتی کشتار با هدف ارتقای سلامت گوشت توزیعی و در نهایت جامعه ای سالم انجام می شود.
قدس با بیان اینکه نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در بخش تولید گوشت قرمز در سمنان بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: با مدیریت جدید در قالب سرپرست کشتارگاه شاهد رفع ۳۷ درصدی نواقص بهداشتی و ساختاری به صورت کامل هستیم.
وی افزود: در کشتارگاه سمنان همچنین با رویه جدید ۳۵ درصد نواقص از ۵۰ تا ۸۰ درصد رفع شده و در خصوص ۲۸ درصد دیگر از موارد اقدامی انجام نشده است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.