سی‌ان‌ان: نقش روس‌ها در هک شدن سامانه کمیته ملی حزب دموکرات

ماموران تحقیقات سایبری می‌گویند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد هکرهای روسیه در سرقت اطلاعات از سامانه رایانه‌ای کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا دست داشته‌اند.

سی‌ان‌ان: نقش روس‌ها در هک شدن سامانه کمیته ملی حزب دموکرات
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، چندین ایمیل که پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس آنها را منتشر کرده است، نشان می دهد مقامات ارشد کمیته ملی حزب دموکرات تلاش کرده بودند برنی سندرز، رقیب هیلاری کلینتون در کسب نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا، را بی اعتبار سازند. یک شرکت تحقیقات سایبری اعلام کرد به نظر می رسد هکرها از یک سرور رایانه ای روسیه استفاده می کنند اما هیچ ارتباطی میان این سرور و دولت روسیه دیده نمی شود. 

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا این احتمال را منتفی ندانست که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه دوست داشته باشد دونالد ترامپ ، نامزد حزب جمهوریخواه، وارد کاخ سفید شود.

اوباما در مصاحبه ای اختصاصی گفت :«من فکر می کنم اف بی آی هنوز سرگرم تحقیق درباره این ماجراست. تا آنجا که من می دانم کارشناسان این را کار روس ها می دانند. چیزی که ما می دانیم این است که روس ها سامانه های ما را هک می کنند. آنها نه فقط سامانه های دولتی، بلکه سامانه های بخش خصوصی را نیز هک می کنند. من نمی توانم با صراحت بگویم انگیزه آنها از این کارها چیست، اما چیزی که می دانم این است که دونالد ترامپ بارها از ولادیمیر پوتین تقدیر کرده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار