قزوین؛

ساماندهی تردد وانت بارها در محورهای برون شهری

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان از ساماندهی تردد وانت بارها در محورهای برون شهری جاده ای ، از ابتدای آبان ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رحمت شعبانی گفت: این طرح با هدف ایجاد نظم و قاعده در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقا سطح ایمنی جاده های کشور به اجرادر می آید.

شعبانی افزود: بر اساس این طرح فعالیت رانندگان حمل و نقل کالای سبک(وانت بار) برون شهری بر اساس دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل ونقل برون شهری و روستایی خواهد بود.

وی ، دارابودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت برای متقاضیان رانندگی وانت بار را کافی دانست و گفت: افرادی که ظرف یک سال از شروع طرح ثبت نام کنند ارائه گواهی تحصیلی پایین تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سواد آموزی هم بلامانع است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان حداقل و حداکثر سن برای ورود به بخش و صدور مجوز فعالیت را  ۲۳ و ۵۵ سال بیان کرد.

شعبانی گفت: : درج نام وانت بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، داشتن حداکثر سن ۱۵ سال خودرو، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث معتبر، ارتفاع و طول بار مجاز از جمله  شرایط وانت بار برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده ای است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین اضافه کرد: متقاضیان و فعالان بخش حمل و نقل سبک بین شهری می توانند از طریق روش های تعیین شده چون صدور بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل موجود، تاسیس و بهره برداری از شرکت های اختصاصی حمل ونقل سبک بین شهری به منظور صدور بارنامه و صدور بارنامه توسط راننده واجد شرایط اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.