فوربز هشدار داد: دنیای ترسناکی که انقلاب فناوری عصر حاضر بوجود می‌آورد

یک مجله آمریکایی در گزارشی درخصوص پیامدهای انقلاب فناوری و ایجاد دنیایی ترسناک هشدار داد.

دنیای ترسناکی که انقلاب فناوری عصر حاضر بوجود می‌آوردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی «فوربز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بشر در آستانه ورود به دوران تازه‌ای از توسعه و پیشرفت قرار دارد. کارشناسان و آینده‌پژوهان هنوز بر سر این موضوع که آیا بشر وارد عصر جدید «آنتروپوسین» شده -که در آن، خلاقیت مؤلفه و نیروی محرکه اصلی محسوب می‌شود- و یا در عصر فناوری به‌سر می‌برد، اتفاق‌‌نظر ندارند. 

نگارنده مطلب سپس می‌افزاید: اگر دوران کنونی را عصر فناوری تلقی کنیم، به احتمال زیاد، ما اکنون در نقطه اوج  پیشرفت‌های فناوری ایستاده‌ایم. پرسش اینجاست که آیا فناوری وسیله‌ای برای ایجاد تحقق برابری میان انسان‌هاست، یا باعث عمیق‌تر شدن شکاف بوجودآمده میان کسانی که توانایی استفاده از ابزار دیجیتالی را دارند و آن‌هایی که این توانایی را ندارند، می‌شود. 

«اینترنت اشیا» بیش از آنکه باعث راحتی زندگی شود، درباره تجارت است. شرکت‌های فناوری پس از فروش کالاهای تولیدی خود، اطلاعات خریداران را دریافت و از آن‌‌ها برای فروش کالاهای بیشتر استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها همچنین اطلاعات خریداران را در اختیار تولید‌کنندگان دیگری قرار می‌دهند که به همین ترتیب، از آن‌ها برای فروش کالاهای خود بهره‌برداری می‌کنند. 

در ادامه مطلب آمده است: گاهی تلویزیون‌های هوشمند و یا حتی عروسک‌های فرزندانمان مکالمات خصوصی ما را ضبط و به افراد و یا شرکت‌های ثالث ارسال می‌کنند. جالب اینجاست که ما شرایط موافقت‌نامه‌ها را بدون خواندن متن‌های بسیار طولانی آن‌ها، تأیید و به طور ضمنی با به اشتراک گذاشته‌شدن اطلاعات خصوصی‌مان موافقت می‌کنیم. ترسناک‌تر آنکه ممکن است هکرها و افراد سودجو نیز به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.  

در ادامه گزارش آمده است: این اطلاعات همچنین می‌تواند بوسیله افرادی که باید در عمل حافظ منافع ما باشند -از قبیل نیروهای پلیس، شرکت‌های بیمه، پزشکان و کارمندان نهادها و شرکت‌های مختلف- در راه اهداف نادرست مورد استفاده قرار گیرند و باعث بوجود آمدن «فئودالیسم دیجیتالی» (نظام ارباب-رعیتی دیجیتالی) شود. 

 اینترنت اشیا به‌طور کلی، به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون ما اشاره دارد که به شبکه اینترنت متصل هستند و بوسیله نرم‌افزارهای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها کنترل و مدیریت می‌شوند.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار