اصفهان؛

تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر در تمام شهرداری‌های استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تمام شهرداری‌ها باید نسبت به تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش با اشاره به واگذاری مدیریت بحران شهر اصفهان از استانداری به شهرداری در سال‌های اخیر اظهار داشت: براساس توانایی‌هایی که در شهرداری اصفهان وجود داشت این مسئولیت به شهرداری واگذار شد.

وی افزود: در همین راستا شهرداری اصفهان و زیرمجموعه‌های آن دارای توانمندی‌های خاصی است، حمل‌ونقل، آتش‌نشانی، ابزارآلات و غیره از جمله این توانمندی‌ها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید در این راستا هماهنگی‌های لازم را میان بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف ایجاد کند، تصریح کرد: شهرداری باید در راستای اجرای برنامه‌های مدیریت بحران توانمند در شهر اصفهان به عنوان یک کلان‌شهر اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه به‌صورت کلان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران با استاندار است، خاطرنشان کرد: در همین راستا هماهنگ کننده مدیریت بحران شهرستان اصفهان نیز با فرمانداری است.

شیشه‌فروش بیان کرد: اخیراً دستورالعملی ابلاغ شده مبنی بر اینکه تمام شهرداری‌ها باید نسبت به تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه آیا با واگذاری مدیریت بحران شهر اصفهان به شهرداری از سوی استانداری، اعتباری هم به شهرداری داده شده است؟ گفت: اگر در این راستا یک طرح مطالعاتی، اجرایی و عملیاتی وجود داشته که نیاز باشد استان به تهران برای بودجه‌های کشوری آن اعلام نیاز کند در این راستا تعاملات و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

  دستورالعمل تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری‌ها به استناد ماده 55 قانون شهرداری و قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور برای اجرا در شهرداری‌های کشور سال گذشته تهیه و تدوین شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.