اهواز،

هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها

مديريت بحران خوزستان نسبت به بارش تگرگ، سيلابي شدن رودخانه ها و مواج شدن خليج فارس هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مديرکل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: پيرو اطلاعيه هواشناسي خوزستان مبني بر فعاليت قابل ملاحظه  سامانه باران زا، انتظار آبگرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن رودخانه ها از امروز تا اواخر هفته جاري وجود دارد.

هاشم بالدي افزود: در اين مدت احتمال ريزش تگرگ و وزش بادهاي شديد و برخاستن گرد و خاک و غبار محلي و مواج شدن خليج فارس وجود دارد.

وي تصريح کرد: اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرهاي استان بايد نسبت به اتخاذ تمهيدات لازم مثل برقراري کشيک شبانه روزي، تشکيل ستاد مديريت بحران شهرداري با توجه دستورالعمل مربوطه کنترل و بازديد و بررسي سيستمهاي دفع فاضلاب و آبهاي سطحي و ديگر اقدامات احتياطي در اين اطلاعيه  را مورد توجه قرار دهند و به آن عمل کنند.

مديرکل مديريت بحران استانداري خوزستان عنوان کرد: با توجه به فصل برداشت محصولات زراعي در استان، سازمان جهاد کشاورزي با هماهنگي فرمانداري و همکاري نظام صنفي کشاورزي و کشاورزان کليه تمهيدات لازم در جهت مديريت و کاهش خسارت احتمالي معمول دارند.

مديرکل هواشناسي خوزستان هم گفت: با توجه به تحولات آب و هوايي در تراز مياني جو از امروز تا اواخر روز جمعه با همراهي کم فشار سطح زمين شاهد بارش هاي گسترده بهمراه رعدوبرق و احتمال تگرگ از امروز تا پنجشنبه وجود خواهد داشت.

کورش بهادري افزود: اين موضوع سبب آبگرفتگي معابر و طغيان رودخانه ها خواهد شد و طي امروز در برخي نقاط استان احتمال برخاستن گردوغبار محلي وجود خواهد داشت .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
Kashki tatil konan