اصفهان؛

اجرای بيش از 40 طرح مطالعاتی و پژوهشی در سال 96

رييس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: بيش از 40 طرح مطالعاتی و پژوهشی در سال 96 اجرايی و عملياتی مي شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرياد پرهيز  با اشاره به اقدامات برنامه ریزی شده برای سال 1396 در اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری، يكي از اين اقدامات را انتشار کتابي با هدف بومی سازی دانش و تولید علم خواند و افزود: حمایت از گسترش علوم، فنون و تولید علم یکی از بنیادی ترین اقدامات هر مجموعه دانش بنیان برای ایجاد زمینه رشد و شکوفایی است؛ از این رو تالیف، ترجمه کتب و حمایت از نوشته های ارزشمند اساتید برتر شهرسازی و معماری در سال 96 با هدف تعالی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری و ارتقاء فرهنگ عموم شهروندان و آموزش و اطلاع رسانی به متخصصین، در دستور کار این اداره قراردارد.

وي تصريح كرد: به منظور انتقال تجربیات و اقدامات نوین در حوزه شهرسازی، معماری و برنامه ریزی شهری با رویکرد اثر گذاری و برقراری ارتباط مداوم با مخاطبین به ویژه کارکنان شهرداری اصفهان، انتشار بیش از 30 شماره از نشریه الکترونیکی رصد در سال 96 توسط اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری، برنامه ریزی شده است.

رييس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماري شهرداري اصفهان ادامه داد: در سال جاري ترویج رویکردهای تخصصی و نوین شهرسازی، معماری و برنامه ریزی شهری از طریق برگزاری ماهیانه سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری و نشست های تخصصی در دستور كار اين اداره قرار دارد.

وي خاطر نشان كرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، امسال برگزاری 12 نشست از سلسله نشست هاي راهبردهای شهرسازی و معماری و 12 نشست تخصصی با هدف ایجاد زمینه دانش بنیان در مدیران و پرسنل شهرداری و دانشجویان مرتبط با علوم شهری، از اقدامات پیش روی این اداره مي باشد که در این نشست ها تأکید اساسی بر بومی سازی علوم شهری و انتقال تجربیات نوین در حوزه شهرسازی، معماری و برنامه ریزی شهری به منظور بسترسازی اجرای آن در شهر اصفهان مطرح است.

پرهيز با اشاره به انجام پروژه های مطالعاتی و پژوهشی در اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماري شهرداري اصفهان، گفت: یکی از مهمترین اهداف تشکیل اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری در معاونت شهرسازی و معماری انجام پروژه های مطالعاتی – پژوهشی با هدف ایجاد رویکردهای دانش بنیان در اجرای پروژه ها، تصمیم گیری ها و اقدامات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بوده و از این رو این اداره امسال اقدام به تعریف بيش از 40 پروژه مطالعاتی بر اساس اولویت و ضرورت كرده كه در سال جاري عملياتي خواهد شد.

وي اظهاركرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به منظور بستر سازی انجام تحقق رویکردهای نوین شهرسازی و معماری و حل مسائل پیش روی معاونت اقدام به تأسیس مرکز مطالعات شهرسازی و معماری تحت عنوان نهاد پایش و راهبردهای شهرسازی و معماری نموده است.

رييس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماري شهرداري اصفهان افزود: در سال 96 این نهاد برای دستیابی این مهم نسبت به تشکیل کارگروه های علمی – تخصصی که در واقع موتور محرک و قلب تپنده فعالیت و اقدامات نهاد پایش و راهبردهای شهرسازی و معماری می باشد، اقدام خواهد كرد.

وي استفاده از پتانسیل های علمی - پژوهشی نخبگان، اساتید دانشگاه و حوزه و مدیران شهری در زمینه های تخصصی آنها در امور شهرسازی و معماری، با هدف هم افزایی علم و عمل در عرصه برنامه ریزی توسعه شهری را از مهمترین اهداف تشکیل کارگروه های علمی تخصصی نهاد پایش و راهبردهای شهرسازی و معماری خواند.

پرهيز با تاكيد بر حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، خاطر نشان كرد: به منظور استفاده از ظرفیت های دانشجویان تحصیلات تکمیلی این اداره با همکاری مدیریت مطالعات و پژوهش برای سال 1396 اقدام به تعریف محور موضوعات مورد نیاز معاونت شهرسازی و

معماری كرده است که در سال جاری پس از بررسی و ارزيابي پایان نامه های  دريافتي، تاييد موضوع و يا اصلاحات مورد نياز، اقدام به راهبری پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با هدف ایجاد قابلیت اجرائی خواهد كرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.