اهواز؛

بازدیدکنندگانی از 42 کشور جهان در شوش

5هزار و ۹۰۰ گردشگر خارجی از ۴۲ کشور از آثار تاریخی شهرشوش بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوش اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال ۹۵ از آثار ثبت جهانی شوش بیش از پنج هزار و ۹۰۰ گردشگر خارجی که به ۴۲ کشور جهان اختصاص داشته‌اند بازدید کرده و این شهر را به مقصد کشورهایشان ترک کرده‌اند.

سعید دیناروند درباره ملیت این گردشگران افزود: این گردشگران به ۴۲ کشور جهان اختصاص داشته‌اند ولی بیشترین بازدیدکنندگان خارجی به کشورهای آلمان، انگلیس و استرالیا تعلق داشته‌اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوش با تاکید بر اینکه در سال ۹۴ تعداد بازدیدکنندگان خارجی از شوش آمار قابل‌توجهی بوده است، تاکید کرد: در سال جاری در ۱۲ ماه سال، بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آثار شوش بازدید کرده‌اند که امیدواریم با روند آغازشده و استقبال گردشگران خارجی این عدد افزایش یابد.

دیناروند با اشاره به آمار پنج هزار و ۹۰۰ نفر در چهار ماهه نخست امسال عنوان کرد: شمار گردشگران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد و با آمار ثبت‌شده در چهار ماه نخست بی‌شک آمار امسال از سال گذشته بیشتر خواهد بود و پیش‌بینی حضور ۱۵ هزار نفر را در سال ۹۵ داریم.

 محوطه تاریخی شوش سال گذشته در لیست فهرست آثار تاریخی ثبت جهانی یونسکو درج‌ شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.