در ادامه تنش‌ها در روابط آنکارا- قاهره؛

نماینده مصری: باید به فتح‌الله گولن پناهندگی سیاسی بدهیم

یک نماینده پارلمان مصر در بیانیه‌ای خواستار اعطای پناهندگی به مبلغ ترکیه‌ای مخالف دولت آنکارا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، یک نماینده پارلمان مصر روز شنبه با ارائه طرحی فوری به پارلمان، از دولت این کشور خواست به فتح‌الله گولن مبلغ ترکیه‌ای، که مقامات ترکیه وی را به طراحی کودتای نافرجام اواسط این ماه در این کشور متهم کردند، پناهندگی سیاسی بدهد.

عماد محروس این بیانیه را در واکنش به اعلام آمادگی ترکیه برای میزبانی از مخالفان مصری منتشر کرد.

روابط ترکیه و مصر بعد از اقدام ارتش این کشور در برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، در سال 2013 بعد از اعتراضات مردمی به شدت به تیرگی گرایید. از آن زمان ترکیه میزبان شماری از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین بود. دولت مصر فعالیت اخوان المسلمین را ممنوع و آن را گروه تروریستی اعلام کرد.

عماد محروس گفت: «ترکیه به عناصر گروه غیرقانونی (اخوان المسلمین) پناه می دهد و به اتهام زنی‌ها علیه مصر و ایجاد هرج و مرج در این کشور ادامه می کند در واقع با احساس مردم مصر و غیرت ملی آنان بازی می کند.»

محروس افزود: می توانیم مقابله به مثل کنیم و به فتح الله گولن از مخالفان اصلی و قدرتمند رژیم حاکم بر ترکیه پناهندگی سیاسی بدهیم.

وی پیش بینی کرد شریف اسماعیل، نخست وزیر، و سامح شکری، وزیر خارجه مصر، نیز برای بررسی این درخواست وی در پارلمان حضور یابند.

این عضو پارلمان مصر خاطرنشان کرد مقامات ترکیه شبانه روز به مصر ناسزا می گویند، به مصر توهین می کنند و به تروریست‌ها و مخالفان مصری پناه می دهند و این موضوع باعث شد این طرح را ارائه کنم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار