یاسوج؛

«مهلو» و «میخک» کهگیلویه و بویراحمد احیاء شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: برخی از هنرهای فراموش‌شده صنایع‌دستی در استان همچون «مهلو» و «میخک» طی دو سال اخیر احیاء شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛کارگاه آموزشی صنایع‌دستی با حضور 27 نفر از فعالان، شاغلان و مربیان صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه آموزشی گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی با نحوه تبلیغات، برندسازی، بازاریابی و فروش صنایع‌دستی بوده است.

وی با تشریح برنامه‌های این اداره برای توسعه صنایع‌دستی افزود: در این کلاس‌های آموزشی تاکتیک‌های کاربردی در حوزه صنایع‌دستی توسط استادان مجرب صنایع‌دستی تدریس می‌شود.

باقری بیان کرد: با اقدامات انجام شده این اداره کل برخی از هنرهای فراموش‌شده و منسوخ‌شده صنایع‌دستی در استان ازجمله «سیاه‌چادر بافی»، «سبدبافی»، «نین چیت بافی»، گلیم، «گچمه»، زیورآلات سنتی همچون «مهلو» و «میخک» طی دو سال اخیر احیاء شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین 50 کارگاه صنایع‌دستی تا سال گذشته در استان داشتیم که تا پایان امسال این تعداد به حدود 80 کارگاه خواهد رسید.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.