معاون تشخیص پیشگیری سازمان سنجش گفت:امسال برای اولین بار سنجش عشایر به طور رایگان انجام می‌شود.

محمد حسن عظیم‌عراقی معاون تشخیص پیشگیری سازمان سنجش وزارت آموزش وپرورش در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص فرایند سنجش نو‌آموزان سراسر کشور گفت: امسال برای اولین بار سنجش عشایر به طور رایگان انجام می‌شود تا تمامی نو‌آموزان از امکانات یکسانی بهرمند شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه از دیگر کارهای جدید برای سنجش نو‌آموزان برای سال تحصیلی پیش‌ رو انجام این عملیات برای نو‌آموزان پیش‌دبستانی است ،اظهار کرد: امسال در نظر داریم 400 هزار نو‌‌آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته تا عملیات مداخله‌ای هر چه زودتر برای کودکان در آستانه ورود به پیش‌دبستانی‌ها و مدارس انجام شود.

عظیم عراقی با اعلام اینکه زمان دقیقی برای فرایند سنجش نو‌آموزان پیش‌دبستانی تعیین نشده عنوان کرد: با توجه به اینکه اولویت کاری سنجش آموزان بدو ورود به دبستان است لذا حجم کاری بالا است و پس از آنکه کمی این فرایند کاهش پیدا کرد در مرداد ماه سنجش نو‌آموزان پیش دبستانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون تشخیص پیشگیری سازمان سنجش یادآور شد: امسال 850 پایگاه دائمی و 350 پایگاه سیار برای سنجش نو‌آموزان بدو ورود به دبستان و همچنین بدو ورود به پیش‌دبستان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: تاکنون قریب به 1 میلیون و 50 هزار نو‌آموز بدو ورود به دبستان در فرایند سنجش شرکت کرده‌اند و همچنان هم این سنجش ادامه دارد.

عظیم عراقی گفت: فرایند سنجش نو‌آموزان که شامل نوبت‌گیری و انجام معاینات است از اول خرداد ماه با شروع عملیات نوبت‌گیری آغاز شده است.

انتهای پیام /

برچسب ها: سنجش ، نوآموزان ، عشایر ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار