ارتقای کیفیت عملکرد مدارس در طرح فرصت طلایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح فرصت طلایی، با بررسی‌های آسیب شناسی به بهبود کیفیت مدارس کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه مراسم افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان حمیدی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص حضور معلمان ابتدایی در مدارس گفت: با وجودی که امتحانات دانش آموزان ابتدایی پایان یافته اما معلمان در مدارس حضور پیدا می کنند تا با بررسی عملکرد سال گذشته و آسیب شناسی آن برای سال تحصیلی جدید، برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: این فرآیند با عنوان طرح فرصت طلایی آغاز شده و در نیمه دوم شهریور جلساتی برای برنامه ریزی نهایی مدارس تشکیل می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: طراحی و تدوین برنامه‌های سال تحصیلی جدید در هر مدرسه براساس رویکرد مدرسه محور توسط عوامل اجرایی تدارک دیده می‌شود تا مدرسه در سال تحصیلی جدید با آمادگی کامل پذیرای دانش آموزان باشد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 88 درصد معلمان از این طرح رضایت دانشتند، گفت‌: برنامه های تکمیلی خوبی برای بهبود روند این طرح در نظر گرفته می شود.

حمیدی هم چنین در خصوص پیگیری طرح سنجش نوآموزان برای مراجعات بعدی به پزشک مربوطه عنوان کرد: سنجش اولیه فرصتی برای آگاهی والدین از وضعیت سلامت فرزندانشان است و چنانچه پزشک معالج، ناهنجاری را در کودک تشخیص دهد، والدین به عنوان پیگیری کننده اصلی باید ادامه فرآیند را انجام دهند.

وی ادامه داد: در برگه های سنجشی که طراحی شده، نیاز به درمان های تکمیلی لحاظ می شود و هم چنین درمانگاه هایی در نظرگرفته شده تا خانواده ها با هزینه‌های کمتری اقدام به درمان فرزندشان کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار