گذری برافتخارات پرچمدار کاروان المپیک ایران؛

بانوی ورزش جهان، پرچمدار کاروان المپیک ایران+ بیوگرافی و فیلم

زهرا نعمتی ملی پوش کماندار اولین ورزشکار ایران است که توانست دو سهمیه المپیک و پار المپیک 2016 ریو را کسب کند.

بانوی ورزش جهان، پرچمدار کاروان المپیک ایران+ بیوگرافی و فیلمبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نعمتی بانوی اول ورزش ایران در المپیک و پارالمپیک به حساب می آید، چرا که تنها ورزشکاری است که موفق به اخذ کسب سهمیه ریو در المپیک و  پارالمپیک شده وبه همین دلیل پرچمدارکاروان المپیکی ایران در ریو نیز خواهد بود.

این ورزشکار تنها بانوی ایرانی است که موفق به کسب طلا در بازی های پارالمپیک شده است، نعمتی از سال 93 به تیم ملی تیروکمان افراد سالم دعوت شد و در تمرینات ملی پوشان حضور داشت تا اینکه توانست با پشتکار خودش نظر مربیان تیم ملی را جلب کند و در رقابت های جهانی و مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور داشته با شد.

وی در اردیبهشت ماه سال 1364 در کرمان متولد شد و قهرمانی های متعددی در سطح ایران و آسیا و مسابقات جهانی و پارالمپیک کسب کرد. وی در سال 1392 از سوی بنیاد بین المللی اسپورت آکورد عنوان ورزشکار برتر پارالمپیک لندن را به خود اختصاص داد.

وی همسر رهام شهابی پور عضو تیم ملی تیر اندازی با کمان معلولان ایران است این زوج قهرمان، جشن عروسی خود را پس از دریافت مدال طلای زهرا نعمتی در دهکده المپیک لندن ۲۰۱۲ برگزار کردند.

او از 12 سالگي ورزش تكواندو را آغاز كرد و موفق به كسب كمربند مشكی دان يك شد همچنین پله‌های موفقيت در تكواندو را به خوبی طی مي‌كرد تا اين‌كه  از بد روزگار در يك سانحه تصادف كمرش آسيب ديد و از آن به بعد ويلچرنشين شد. بعد از آسيب‌ديدگی تصميم گرفت به ورزش ادامه بدهد در ادامه به‌ طور اتفاقی وارد رشته تيراندازی با كمان شد و که پیشرفت خوبی هم داشت.

رهام شهابی پور همسر زهرا نعمتي 33 ساله فوق ديپلم و اهل سير جان است. جالب اين كه او هم مانند زهرا نعمتی فرزند چهارم خانواده و رشته ورزشی وی هم تير و كمان است و به دليل سقوط از ارتفاع معلول شده است .

زهرا نعمتی پیش از این عضو تیم ملی تکواندو ایران بود و در سال 83 در پی یک حادثه رانندگی دچار معلولیت شد و روی ویلچر نشست و پس از آن به ورزش تیر اندازی با کمان روی آورد.


بانوی ورزش جهان، پرچمدار کاروان المپیک ایران+ بیوگرافی و فیلم


نعمتی در بازی های پار المپیک تابستانی در شاخه ریکرو توانست به عنوان تنها زن ایرانی در تاریخ ورزش ایران موفق به کسب مدال طلا شود.

وی اولین بانوی ایرانی است که به عنوان پرچمدار المپیک انتخاب می شود.

نعمتی در المپیک و پارالمپیک لندن از شانس های تصاحب مدال طلا است و کاروان ایران امیدوار است درخشش این پدیده در ریو رکوردی جاودانه از وی به جای بگذارد.

افتخارات:

-اولين بانوي طلايي ايران در المپيک و پارالمپيک
-مدال برنز بازي‌هاي پارآسيايي 2010 گوانگجو
-مدال طلاي مسابقه‌هاي جهاني 2011 ايتاليا
-مدال طلاي مسابقه‌هاي جهاني 2012 چک
-مدال طلاي انفرادي پارالمپيک 2012 لندن
-مدال برنز تيمي پارالمپيک 2012 لندن
-مدال برنز تيمي مسابقه‌هاي جهاني 2013 تايلند
-رکورددار تيراندازي بانوان ايراني بين ورزشکاران المپيکي و پارالمپيکي
-يکي از 10 ورزشکار برگزيده سال 2013 از سوي کميته بين المللي پارالمپيک جهاني
-دريافت‌کننده نشان ويژه کميته پارالمپيک آسيا (APC)در سال 2013

نشان افتخار اسپورت آکورد
مقر سازمان «اسپورت آکورد» واقع در سوئيس که 91 عضو دائم از روسای فدراسيون‌های جهانی و با توجه به نقش حمايتی آن، اهميت خاصی در ورزش دنيا دارد. اين سازمان هرساله برترين مربيان و ورزشکاران جهان را در 6 شاخه معرفی و از آنان قدردانی میکند.

جايزه اسپورت آکورد از طرف اين سازمان به افرادی تعلق مي‌گيرد که در عرصه ورزش و جامعه فعاليت‌های قابل‌توجهی انجام داده باشند و تا به حال هيچ ايرانی جايزه آکورد اسپورت را دريافت نکرده بود و زهرا نعمتی اولين ورزشکار ايرانی است که موفق به دريافت نشان افتخار اسپورت آکورد شد.

در مراسم اهداي جايزه که خردادماه امسال در سن‌پترزبورگ روسيه برگزار شد، روسای فدراسيون‌های جهانی و رييس کميته بين‌المللی المپيک حضور داشتند. اين جايزه مادی نيست و شامل لوح افتخار و يک تنديس است که به نوعی اسکار ورزشی محسوب می شود.






دانلود فیلم


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
اولین بانوی پرچمدار ایران در المپیک لیدا فریمان بود در المپیکاتلانتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
باعث افتخارین ... بانو ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
باعث افتخارین ... بانو ...
آخرین اخبار