اصفهان؛

تجلیل از کودکان همیار قرآنی آیین ملی جزءخوانی درحرم هلال بن علی(ع)

کودکان و نوجوانان همیار قرآنی آیین ملی جزءخوانی حرم محمد هلال بن علی(ع) طی آیینی معنوی در این آستان مقدس تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

مدیر روابط عمومی آستان مقدس هلال بن‌علی‌(ع) در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: 400 کودک و نوجوان در این آیین با سخنرانیحجت‌الاسلام عبدالهی، استاد حوزه و دانشگاه و از فعالان بنیاد مهدویت قم و حضور مسوولان آستان هلال و شهرستان آران و بیدگل با اهدای لوح و هدایای ویژه تجلیل شدند.

محمد نساج یگانه، با اشاره به اینکه آیین ملی جزء خوانی قرآن کریم در حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) برای هفتمین سال پیاپی هر روز سحرها پس از نماز صبح برگزار می‌شد گفت: این آیین ملی جزء خوانی با شرکت تمامی شهروندان و همیاران قرآنی کودک و نوجوان از شبکه بین المللی قرآن، معارف سیما و سیمای مرکز اصفهان نیز به صورت زنده برای قرآن دوستان درسراسر کشور پخش می‌شد.

به‌گفته‌وی، قرائت قرآن توسط نوجوانان، اجرای سرود دسته جمعی نونهالان و نوجوانان قرآنی و قصه‌گویی قرآنی حجت‌الاسلام عبداللهی از جمله برنامه‌های این آیین معنوی بود.
وی با تاکید بر اینکه آران و بیدگل، شهرستان نمونه قرآنی شناخته‌شده‌است افزود: همواره برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی، هنری و آموزشی در طول سال و ایام و مناسبت‌های ملی، مذهبی، تاریخی و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آستان قدس محمد هلال بن علی(ع) برگزار می‌شود.

نساج یگانه، حضور انبوه و و استقبال خوب نوجوانان و جوانان به‌عنوان سرمایه های معنوی کشور در بیشتر این برنامه‌ها را تاکیدکرد و گفت: تلاش برای رشد و پیشرفت معنوی این طیف از جامعه، وظیفه مهم و اساسی نهادهای فرهنگی است که بقاع متبرکه به‌عنوان قطب‌های فرهنگی مذهبی یکی از بهترین اماکن هدایت و راهبری جوانان برای تحقق این مهم و ارشاد نسل جوان در مسیر الهی، قرآن و اهل‌بیت(ع)است.

این جوان فعال فرهنگی مذهبی،تعلیم و تربیت فرزندان منطبق با فرهنگ قرآنی و دینی را تاکیدکرد و گفت: اجرای برنامه‌هایی برای انس قشر کودک و نوجوان و نسل جوان با قرآن از مهم‌ترین راه‌های هدایت و تربیت نسل مولد و آینده‌ساز جامعه است.

نساج یگانه، کلام قرآن را انسان‌ساز، هدایتگر جسم و روح انسان در کسب سعادت بشری در خانه و اجتماع دانست و گفت:عمل به کلام وحی و تعالیم اسلامی و توصیه‌های ضامن سلامت، سعادت و رستگاری زندگی فردی و اجتماعی نوع بشر در دنیا و آخرت است.
شایان ذکر است: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان، 100 کیلومتری شهر مقدس قم و 6 کیلومتری کاشان واقع شده است.





انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار