پهلوان زاده:امیدواریم به جایگاه های بالاتری برسیم

رئیس فدارسیون شطرنج گفت جایگاه خوبی در آسیا و جهان داریم و امیدواریم با روند فعلی به جایگاه های بالاتری برسیم.

پهلوان زاده:امیدواریم به جایگاه های بالاتری برسیممهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، پاسخ گوی سوالات شد. 

وی ابتدا و در خصوص نخستین میزبانی کشورمان در مسابقات قهرمانی مدارس آسیا عنوان کرد : 

همان طور که شاهد آن هستید مسابقات قهرمانی مدارس آسیا به پایان رسید و ورزشکاران ما موفق به کسب اکثر مدال ها شدند و همین موضوع باعث شد تا پس از مدت ها به قدرت اول آسیا تبدیل شویم . 

پیش از این هند رقیب جدی ما بود و ما در رده نوجوانان و جوانان رقابت نفس به نفس و شانه به شانه ای با هندی ها داشتیم . اما خوشبختانه در این مسابقات موفق شدیم با اقتدار هند را از پیش رو برداریم و به عنوان قهرمانی دست یابیم . 

پهلوان زاده افزود : حالا هم به قولمان عمل می کنیم و نفرات برتر این بازی ها را به مسابقات جهانی مدارس اعزام می کنیم . همچنین امیدوارم این روند ادامه یابد و ما موفق شویم تا جایگاه اولی آسیا را هم در بخش بزرگسالان تصاحب کنیم . 

وی در خصوص جایگاه فعلی شطرنج ایران در جهان و تاثیر برگزاری این گونه رقابت ها هم عنوان کرد : 
این مسئله را می توان در دو قسمت مورد بررسی قرار داد . ابتدا آن که شطرنج بازان کشورمان در رده نونهالان و نوجوانان و حتی زیر 18 سال از قدرت های اول آسیا و جهان محسوب می شوند اما در قسمت بزرگسالان جایگاه ما در آسیا پنجم است . البته ما امیدواریم بتوانیم با ادامه همین روند و تربیت همین افراد در ادامه جایگاه نخست آسیا را هم تصرف کنیم . 

پهلوان زاده ادامه داد : قصد داریم مسابقات و اردو های بیشتری را برگزار کنیم و خوشبختانه تاکنون نیز مسابقات بین المللی زیادی برگزار کردیم به طوری که سال گذشته و در 1 سال ما 11 مسابقه برگزار کردیم اما حالا و تنها در 6 ماه 146 مسابقه برگزار کرده ایم .

رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان در پایان و در خصوص حمایت های وزارت ورزش و جوانان هم عنوان کرد : 

برنامه ها و مسابقات زیادی را پیش رو داریم و فعالیت های ما در حال افزایش است ، ما  امیدورایم با حمایت های لازم بتوانیم به جایگاه بالاتری دست یابیم . 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار