تهرانی:مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا کمک زیادی به تیم ملی می کند

مدیر تیم های ملی شطرنج کشورمان معتقد است که میزبانی مسابقات مدارس و توجه به رده های پایه می تواند کمک زیادی به این رشته بکند.

تهرانی:مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا کمک زیادی به تیم ملی می کندافشین تهرانی مدیر تیم های ملی شطرنج کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، پاسخ گوی سوالات شد. 

وی ابتدا و در خصوص مراسم اختتامیه مدارس شطرنج آسیا عنوان کرد:امسال فدراسیون شطرنج میزبان مسابقات مدارس آسیا با حضور 17 کشور آسیایی بود و خوشبختانه ایرانی ها توانستند با کسب بیش از 50 مدال در 3 رشته راپید، استاندارد و سریع به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یابند. 


تهرانی افزود: نخستین بار بود که ما میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفتیم و خدا را شاکریم که توانستیم دوازدهمین دوره این رقابت ها را به خوبی به پایان برسانیم. 

مدیر تیم های ملی کشورمان در مورد تاثیر برگزاری این گونه مسابقات بر  تیم ملی گفت:میزبانی این گونه بازی ها می تواند کمک زیادی به ما بکند زیرا شطرنج بازان ما می توانند به راحتی در شرایط بازی های بین المللی قرار بگیرند و بازی های خوبی را تجربه کنند. 

خوشبختانه در این مسابقات هم همین اتفاق افتاد و 300 ورزشکار از کشور ما موفق به کسب تجربه بین المللی شدند. 

وی در ادامه و در خصوص جایگاه فعلی شطرنج بازان کشورمان در جهان گفت:جایگاه ما در حال حاضر خوب است و در رده سنی 8 الی 18 سال یعنی در بخش نوجوانان و جوانان از قدرت های آسیا محسوب می شویم و در جایگاه اول تا سوم قرار داریم. در این مسابقات هم حریفان خوبی حضور داشتند و توانستیم به خوبی از این شرایط برای آماده سازی استفاده کنیم. 


مدیر تیم های ملی شطرنج کشورمان در پایان و در خصوص حمایت های وزارت ورزش و جوانان گفت:حمایت های خوبی از ما صورت گرفته است و مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می توانند با کمک هایشان تاثیر زیادی در پیشرفت ما داشته باشند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار