ولد شیخ خواهان تصمیمات سرنوشت ساز هیات ها در کویت شد

فرستاده سازمان ملل در یمن از گروه های درگیر در مناقشه این کشور خواست تا تصمیمات سرنوشت سازی اتخاذ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل شنبه درباره دور دوم گفت و گو ها در کویت گفت ممکن است آخرین بخت برقراری صلح باشد. وی از گروه های درگیر در مناقشه یمن خواست تا تصمیمات سرنوشت سازی اتخاذ کنند.

وی خطاب به دو هیات شرکت کننده در این نشست یعنی هیات دولت (فراری و مستعفی) یمن موسوم به هیات ریاض و هیات انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری قبلی یمن موسوم به هیات صنعا گفت زمان اتخاذ تصمیمات سرنوشت سازی که ضامن مقاصد واقعی و مسئولیت های واقعی ملی شما در قبال یمنی ها خواهد بود،‌ فرا رسیده است.

این گفت و گو ها (که پس از تعلیق 15 روزه درپی دو ماه گفت و گو های غیرسازنده از سرگرفته شد) قرار است به ویژه بر اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد متمرکز باشد.

میانجی سازمان ملل تصریح کرد هدف از گفتگوها تقویت آتش بس تحت نظارت سازمان ملل است که یازدهم آوریل برقرار شد اما از آن زمان به بعد به طور مرتب نقض می شود.

وی افزود این گفتگوها همچنین قرار است به تشکیل کمیسیون های نظامی اختصاص یابد که بر خروج نیروها و تحویل سلاح ها و همچنین گشودن دالان های امن بشردوستانه نظارت خواهند داشت.

به گفته وزیر امور خارجه دولت (مستعفی و فراری) یمن ‌گفتگوها پس از آن از سرگرفته شد که هیات موسوم به هیات ریاض تضمین هایی از میانجی سازمان ملل دریافت کرد.

هیات موسوم به هیات صنعا که مرکب از نمایندگان انصارالله و حزب کنگره عمومی مردم (به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین) است، جمعه وارد کویت شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار