نخست وزیر اسبق استرالیا برای تصدی دبیرکلی سازمان ملل اعلام آمادگی کرد

نخست وزیر اسبق استرالیا از دولت این کشور خواست از نامزدی وی برای بر عهده گرفتن سمت دبیرکلی سازمان ملل حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کوین راد، نخست وزیر اسبق استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد امیدوار است به دبیرکلی سازمان ملل متحد برگزیده شود و از دولت کانبرا خواست از نامزدی وی برای دبیرکلی این سازمان حمایت کند. 

راد سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ نخست وزیری استرالیا را در زمان حاکمیت حزب کارگر به عهده داشت و سپس در سال ۲۰۱۳ نیز چند ماه نخست وزیر این کشور بود. 

فهرست نامزد‌ها برای جانشینی‌بان کی مون روز به روز طولانی‌تر می‌شود. در میان نام‌هایی که در صدر این فهرست قرار دارد، نام سوزانا مالکورا، وزیر امور خارجه سابق آرژانتین، هلن کلارک، نخست وزیر سابق نیوزیلند و همچنین آنتونیو گوترس، نخست وزیر سابق پرتغال و کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به چشم می‌خورد. 

نامزد‌ها باید پشتیبانی دولت‌های خود را به دست آورند. 

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا، روز دوشنبه اعلام کرد راد رسما از دولت خواسته است که از نامزدی وی برای دبیرکلی سازمان ملل حمایت کند و دولت در حال بررسی درخواست وی است. 

بیشاپ در گفتگو با شبکه اسکای نیوز گفت «کوین راد تقاضا کرده است دولت استرالیا وی را برای دبیرکلی سازمان ملل نامزد کند و‌‌ همان طوری که من بار‌ها تکرار کرده‌ام این مسئله‌ای است که به دولت بستگی دارد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار