اولتیماتوم 15 روزه کویت به هیات های یمنی برای دستیابی به راه حل

کویت به طرف های یمنی اعلام کرده در صورتی که ظرف 15 روز به نتیجه ای دست نیابند، این کشور میزبانی گفتگوها را بر عهده نخواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خالد جارالله قائم مقام وزارت امور خارجه کویت به رسانه های منطقه گفت که به همه طرف های یمنی شرکت کننده در این نشست با شفافیت اعلام کردیم نمی توانیم مساله ای را بدون هیچ سقف زمانی به پیش ببریم و مهلت 15 روزه ای را برای حل و فصل همه موارد در نظر گرفتیم؛ در صورتی که نتیجه ای حاصل نشد، ما به اندازه کافی میزبانی را بر عهده گرفتیم و به این کار ادامه نخواهیم داد.

در همین راستا شیخ صباح الخالد وزیر امور خارجه کویت، روز چهارشنبه ضمن دیدار با اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن در جریان اخرین دستاوردهای دور جدید گفت و گو ها که از چند روز گذشته مجددا آغاز شد، قرار گرفت.

پیش از این دیدار نیز ولد الشیخ نشست های جداگانه ای را با هیات انصارالله و 'الموتمر الشعبی' و همچنین هیات ریاض به سرپرستی عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن برگزار کرد.

دور جدید گفتگو های صلح یمن در حالی روز شنبه گذشته و پس از کش و قوس های فراوان از سرگرفته شد که ولد الشیخ همچنان برای نزدیک سازی دیدگاه ها در ارتباط با برخی موارد محوری تلاش می کند و طرف های مذاکره هنوز بر سر مسائلی مانند عقب نشینی، واگذاری تسلیحات و آزادسازی گروگان ها به توافق دست نیافته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
چرا هیچ اراده بین المللی برای حل بحران خاورمیانه نیست آیا واقعا دیگر بس نیست چرا غرب با اون همه ادعایش کاری نمیکنه و در مبارزه علیه تروریسم صادق نیست
آخرین اخبار