شیراز؛

چین آماده سرمایه گذاری در فارس

اولویت استان فارس پس از برجام جذب سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: اولویت کشور و همچنین استان فارس در فضای پس از برجام جذب سرمایه گذاری خارجی است و از متقاضیان سرمایه گذاری در استان استقبال می شود.
یدالله رحمانی در دیدار با مدیرعامل شركت ساخت و سرمایه گذاری "ساپ زت" از كشور چین گفت: فارس با 122 هزار كیلومتر مربع مساحت و حدود پنج میلیون نفر جمعیت حائز رتبه چهارم كشور در این زمینه است.
وی اظهار کرد: فارس دارای پتانسیل خوبی در همه بخشها از جمله گردشگری است.
یدالله رحمانی با بیان اینكه فارس تاریخی ترین استان در ایران به شمار می رود و حدود سه هزار اثر تاریخی ثبت ملی و چهار اثر ثبت شده جهانی را در خود دارد افزود: این استان در بخش طبیعی دارای 500جاذبه طبیعی است .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس تصریح کرد: این استان در زمینه توریسم سلامت به عنوان استان برتر كشور به شمار می رود و به استان های جنوبی و كشورهای همجوار خدمات ارائه می كند که این توانمندی به دلیل امكانات دانشگاه علوم پزشكی شیراز از لحاظ تجهیزات و وجود نیروهای انسانی متخصص است.  
رحمانی ادامه داد: حدود 10 درصد از محصولات زراعی و باغی كشور در استان فارس تولید می شود که در زمینه تولید محصولات كشاورزی رتبه اول كشور را به خود اختصاص داده اما با وجود محدودیت هایی که به دلیل خشكسالی 10 ساله در بخش آب استان وجود دارد، به دنبال توسعه سطحی نیستیم و گسترش كشت های گلخانه ای و آبیاری تحت فشار را مدنظر قرار داده ایم.
وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 700 واحد صنعتی كوچک، متوسط و بزرگ در استان است و عمده آن ها در 68 شهرک و ناحیه صنعتی استان مستقر هستند، افزود : منطقه ویژه اقتصادی شیراز با 1 هزار هكتار وسعت در نزدیكی شیراز واقع شده كه در كوتاه مدت وسعت آن را به دو هزار و 250 هكتار افزایش داده و تبدیل آن به منطقه آزاد را در بلند مدت در دست بررسی قرار می دهیم .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: منطقه ویژه صنایع انرژی نیز در جنوب استان و در شهرستان لامرد قرار دارد كه به منظور سرمایه گذاری در بخش انرژی مانند نفت، گاز و پتروشیمی با توجه به زیرساخت های این منطقه و همچنین وجود میادین منحصر به فرد نفت و گاز در استان، موقعیت ویژه ای دارد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار