مهاباد؛

برداشت بیش از 23 هزار تن انگور سیاه در سردشت

شهرستان مرزی سردشت در آذربایجانغربی ؛ قطب تولید انگور سیاه در این استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت : پیش بینی می شود امسال 23 هزار و 45 تن انگور سیاه از اراضی دیم این شهرستان برداشت شود.

سعیدیان با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی مناسب برای پرورش انگور سیاه ، شهرستان سردشت را به قطب تولید این محصول در استان آذربایجانغربی و کشور تبدیل کرده است افزود : از هر هکتار از اراضی دیم این شهرستان ، 5/5 تن انگور سیاه برداشت می‌شود.

گفتنی است ؛ انگور سیاه سردشت یکی از بی نظیرترین محصولات کشاورزی جهان است که بخشی از آن توسط کارخانجات کنستانتره خریداری و به بازارهای جهانی به ویژه ترکیه ، فرانسه ، اسپانیا و پرتغال صادر می شود.اگرچه در چند سال اخیر برخی کارخانه ها در کشور اقدام به تولید آبمیوه انگور سیاه سردشت کرده اند ، اما هنوز ، درصد بسیار کمی از این محصول به مصرف داخلی می رسد.

با وجود تولید بسیار زیاد این محصول در سردشت و وجود ظرفیتهای بالقوه کافی برای تولید بیشتر این محصول که به نوعی می تواند زمینه ساز اشتغال ، کاهش بیکاری و قاچاق در این منطقه شود اما نشانی از وجود صنایع تبدیلی انگور سیاه در این شهر دیده نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.