مهاباد؛

بررسی ظرفیتهای موجود برای راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان مهاباد

در سفر معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به مهاباد ، ظرفیتهای موجود برای راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در این شهرستان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی در بازدید از روند احداث دانشکده پیراپزشکی این شهرستان مهاباد گفت : این شهرستان ظرفیت های لازم برای راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت را دارد و با توجه به این ظرفیت ها و در پی تصویب مجوز ایجاد مجتمع آموزش عالی سلامت در این شهرستان در خرداد ماه امسال ، در صورت انجام مطالعات کارشناسی ، رشته های پزشکی و پیراپزشکی در قالب مجتمع آموزش عالی سلامت ایجاد می شود.

دکتر خدیجه مخدومی افزود : کل فضای دانشکده پیراپزشکی مهاباد حدود 7 هزار متر مربع است که با بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی ، دارای ساختمان و فضای آموزشی بسیار مناسب و فراتر از حد نیاز اولیه برای یک مجتمع آموزش عالی سلامت است.

وی اضافه کرد : با پیگیری های ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان،این دانشگاه قصد دارد در شهرستان مهاباد به عنوان قطب علمی جنوب استان سرمایه گذاری کند.

دکتر مخدومی ابراز امیدواری کرد به محض اتمام مراحل کار مجتمع سلامت در مهاباد ، پذیرش دانشجو در مکان فعلی آن صورت گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در خصوص واحد های آموزشی فعال در سطح استان هم گفت : به غیر از رشته هایی که در حال حاضر در 6 دانشکده موجود در مرکز استان فعال است ، دانشکده پرستاری در شهرستان خوی در دو رشته پرستاری و بهداشت محیط در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارند و مجتمع های آموزش عالی سلامت بوکان ، نقده ، میاندوآب و سلماس هم در رشته کارشناسی پرستاری دانشجو تربیت می کنند.

دکتر مخدومی خاطرنشان کرد : به زودی رشته کارشناسی اتاق عمل در مقطع کارشناسی در شهرستان خوی و رشته فوریتهای پزشکی در مقطع کاردانی راه اندازی می شود و برای شهرستان مهاباد به عنوان قطب علمی جنوب استان باید نیازسنجی های اولیه صورت گیرد و با همفکری مسئولان بررسیهای لازم برای برپایی رشته های مورد نیاز در این شهرستان انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.