زاهدان

طرح کوهورت گامی مؤثر در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طرح کوهورت در مرکز سیدالشهداء(ع) در حال انجام بوده و اجرای کامل آن گامی موثر در مسیر کنترل بیماری‌های غیر واگیر است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛سید مهدی طباطبایی در حاشیه بازدید از برنامه کوهورت اظهار کرد: با اجرای طرح مطالعات سلامت(کوهورت) با هدف کنترل بیماری‌های غیرواگیر و پیشگیری از بیماری‌ها گام‌های موثری در زمینه ارتقای سلامت مردم استان برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح کوهورت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با یک تیم از کارشناسان سلامت، اطلاعات پایهای مردم استان و غربالگری افراد در زمینه فشار خون، کلسترول خون، بررسی الگوهای غذایی مردم و رفتاری، وضعیت بینایی و بررسی آنزیم‌های کبدی افراد، اطلاعات را جمعآوری میکنند تا پس از به حد نصاب رسیدن این آمار به مرز 10 هزار نفر، مورد مطالعه گام‌های بعدی شاخص‌های سلامت قرار گرفته و نتایج مطالعات پس از بررسیهای آزمایشگاهی تعیین شود.

گفتنی است: مرکز کوهورت که با پیشرفت 35 درصدی در دانشکده پرستاری در حال ساخت است و در آیندهای نزدیک برای ارائه خدمات سلامت به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار