سمنان؛

استان سمنان رتبه نخست کشور در اشتغال و کمترین بیکاری در بین جمعیت فعال را دارد

استاندار سمنان نرخ بیکاری در این استان را 8.4 درصد اعلام کرد .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛استاندار سمنان نرخ بیکاری در این استان را 8.4 درصد اعلام کرد و گفت: استان سمنان از این نظر در رتبه نخست کشور قرار داشته و دارای کمترین بیکاری در بین جمعیت فعال است.
محمدرضا خباز در شورای اداری استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این در حالی است که متوسط نرخ بیکاری در سطح کشور بیش از 11 درصد است.
وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، کاهش نرخ تورم، افزایش بودجه استانی، کاهش نرخ بیکاری و... را از جمله خدمات دولت تدبیر و امید در این استان برشمرد و افزود: روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان باید در هفته دولت در سطح کشترده به اطلاع‌رسانی در خصوص خدمات دولت در استان بپردازند.
استاندار سمنان به مثبت شدن تراز تجاری ایران پرداخت و گفت: جدای از توفیقات دولت در عرصه بین‌المللی، کاهش چشمگیر نرخ تورم که به خوبی برای همه مردم نیز قابل لمس است و همچنین خدمات دولت در حوزه سلامت، ثبات سرمایه‌گذاری در کشور و مثبت شدن تراز تجاری یکی از مهمترین خدمات دولت یازدهم است که آنگونه که شایسته بوده به آن پرداخت نشده است.
خباز  با اشاره به افزایش اعتبارات این استان در سال‌جاری تصریح کرد: کل بودجه عمرانی استان در سال گذشته حدود 740 میلیارد ریال بوده که حدود 50 درصد آن محقق شد و این در حالی است که اعتبارات جذب شده برای این بخش در استان در سال 95 با 45 درصد رشد به یک هزار و 80 میلیارد ریال افزایش یافته است.
این مقام ارشد اجرایی از افزایش 33 درصد اعتبارات ماده 180 این استان در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات ماده 180 استان از 730 میلیارد ریال در سال گذشته با 33درصد رشد امسال به 970 میلیارد ریال افزایش یافته است.
خباز با اشاره به مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به سمنان با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی به استان سمنان در این سفر مربوط به سال‌های 95 و 96 است اضافه کرد: استان سمنان از محل مصوبات این سفر طی امسال و سال آینده از افزون بر 11 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار بهره‌مند می‌شود.
وی با اشاره به 71 مصوبه سفر کاروان تدبیر و امید به استان تصریح کرد: کل اعتبار تخصیصی به این مصوبات 9480 میلیارد ریال بوده است.
استاندار سمنان به تنوع مصوبات این سفر اشاره و خاطرنشان کرد: 13 پروژه از این مصوبات به پروژه‌های عمران شهری و روستایی و زیرساخت‌های صنعتی، هفت پروژه در بخش کشاورزی،هشت پروژه در بخش منابع آبی، هفت پروژه در بخش بهداشت و سلامت، 15 پروژه در بخش حمل و نقل، هشت پروژه علمی و دانشگاهی ، دو پروژه در حوزه قضایی، 9 پروژه در بخش ورزش و جوانان و دو پروژه نیز به بخش تعاون،کار و رفاه اجتماعی تعلق دارد.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان، ادامه داد: علاوه بر اعتبارات تخصیصی به این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر دو هزار و 400 میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات بانکی به این استان اختصاص یافته که فعالان بخش خصوصی استان با بهره‌گیری از آن می‌توانند به ایجاد این جهش اقتصادی در استان کمک کنند.
وی با بیان اینکه مصوبات سفر دولت به استان در دو سال 95 و 96 باید نهایی شوند، اظهار کرد: 5450 میلیارد ریال از اعتبارات سفر در سال 95 و 4030 میلیارد ریال آن در سال 96 در استان هزینه می‌شود.
خباز با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای فعال‌سازی واحدهای راکد به ثبت‌نام واحدها در سامانه بهین‌یاب اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از هزار و 100 واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان برای بهره‌مندی از این تسهیلات در سایت بهین‌یاب ثبت نام کرده اند.
انتهای پیام / ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.