نیجریه و چین چندین قرارداد نفتی امضا کردند

شرکت ملی نفت نیجریه چندین قرارداد نفتی به ارزش بیش از 80 میلیارد دلار با شرکت‌های نفتی چینی امضاکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرد چندین قرارداد نفتی به ارزش بیش از هشتاد میلیارد دلار با شرکت‌های نفتی چینی امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاگوس، امانوئل کاشیک‌وو معاون وزیر نفت نیجریه که مدیریت شرکت ملی نفت این کشور را نیز بر عهده دارد این هفته با شماری از بازرگانان چینی در پکن دیدار و آنها را به سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های نفتی نیجریه ترغیب کرد.

محمد بوهاری رئیس جمهور نیجریه نیز دو ماه پیش با عزیمت به چین قراردادی به منظور دریافت یک وام شش میلیارد دلاری امضا کرد.

وزارت نفت نیجریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور یادداشت تفاهم‌هایی با شرکت‌های چینی به ارزش بیش از هشتاد میلیارد دلار امضا کرده است.

در این بیانیه آمده است این قراردادها برای تامین نیاز مالی به منظور احداث زیرساخت‌های بخش‌های نفت و گاز نیجریه امضا شده است.

نیجریه هر چند بزرگترین تولید کننده نفت در قاره آفریقا به شمار می‌رود، مجبور است بخشی از محصولات نفتی را وارد کند، زیرا چهار پالایشگاه فعال در این کشور کفاف تامین نیازهای داخلی نیجریه را نمی‌دهد.

هر چند منطقه دلتای نیجر در جنوب نیجریه که تولیدکننده بخش عمده نفت این کشور به شمار می‌رود، طی هفته‌های گذشته صحنه حملات شورشیان بوده است، اما شرکت ملی نفت این کشور این هفته اعلام کرد تولید نفت از یک میلیون و ششصد هزار بشکه در روز به یک میلیون و نهصد هزار بشکه افزایش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار