اهواز؛

صدور بیانیه بسیج فرهنگیان خوزستان به مناسبت روز قدس

بسیج فرهنگیان خوزستان ضمن صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس تأکید کرد که در راهپیمایی روز قدس اعلام می‌کنیم که تفکر سازش و مذاکره در هنگام نیاز و ضعف از سوی استکبار جهانی را نپذیرفته و ریشه اصلی بحران در خاورمیانه را استمرار خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، متن بیانیه بسیج فرهنگیان استان به شرح زیر است:

 بسمه تعالی

 امروز مهم‌ترین مسأله مسلمین، مسأله قدس است چراکه قدس به‌عنوان سمبل و نشان وحدت مسلمین توانسته است در طی سالیانی که حضرت امام خمینی (ره) این احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام نمودند، شاخص و بنای وحدت و همگرایی مسلمین قرار گیرد و همواره الهام‌بخش کشورهای اسلامی که زیر یوغ رهبران استعماری خویش بودند و سایر کشورهایی که از ظلم و سلطه استکبار جهانی به تنگ آمده بودند، باشد. مسأله روز قدس از دو نظر الهام‌بخش مسلمانان است: اول آن‌که آگاهی مسلمین از این نکته که این روز خاص یک ملت و یک سرزمین خاص نیست و رژیم صهیونیستی به پشتیبانی استکبار جهانی هر لحظه و هر آن که بتواند به بهانه به خطر افتادن منافع خود داعیه خواه سایر بلاد مسلمین است، چنانچه داعیه «خاور میانه نزدیک» و «تصرف از نیل تا فرات» را در سر داشتند، دوم آن‌که مسأله فلسطین و روز قدس همچنان‌که  توانسته است در محتوی مبارزات مردم فلسطین تغییر ایجاد نماید و از مفهوم یک مبارزه سیاسی و وطن‌پرستی به مفهوم شهادت‌طلبی تبدیل نماید، توانسته است الهام‌بخش تفکر ضد استکباری در سایر کشورهای مسلمان تحت سلطه حاکمان جور باشد. انقلاب‌های مردمی - اسلامی و بهار اسلامی  که در سال 2011 اتفاق افتاد شاهد این ماجرا است. لذا این چنین است که مسأله قدس و فلسطین در جایگاه و اولویت اصلی مسائل مسلمین جهان قرار می‌گیرد.

بسیج فرهنگیان استان خوزستان ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از کلیه فرهنگیان عزیز دعوت می‌نماید تا همگام با امت خداجوی ایران اسلامی و سایر کشورهای مسلمان در راهپیمایی با شکوه روز قدس شرکت نمایند و در آستانه این روز عزیز اعلام می‌دارد:

1. اعلام روز جهانی قدس یک تکلیف اسلامی - انسانی برای همه مسلمین جهان رقم زده است که در سرتاسر گیتی با پرپایی راهپیمایی روز قدس ضرورت حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به‌عنوان نماد مقابله با ظلم و اشغالگری، تروریسم دولتی و تبعیض نژادی صهیونیستی با تأکید بر تحقق آزادی و عدالت‌خواهی تثبیت گردد.

2. تمام دشمنان اسلام و استکبار جهانی باید بدانند که ایجاد ناامنی‌های منطقه‌ای از جمله قضیه سوریه نمی‌تواند مسأله فلسطین و روز قدس را به انزوا کشانده و از اذهان خارج سازد چراکه آنچه را که ما تحت عنوان جبهه مقدس مدافعان حرم در سوریه می‌بینیم ریشه در همین تفکر ضد استعماری و استکباری روز قدس دارد آنجا که امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است، روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که مستضعین باید مجهز شوند در مقابل مستکبرین و دماغ آنان را به خاک بمالند.»

3. ما جنگ داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری علیه عراق و سوریه و تهاجم وحشیانه آل سعود به یمن را اقدامی در راستای امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی و تضعیف جبهه مقاومت و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی ارزیابی نموده و با تمام توان خود از ارزش‌های اصیل اسلامی خود دفاع خواهیم نمود.

4. ما در راهپیمایی روز قدس اعلام خواهیم نمود که تفکر سازش و مذاکره در هنگام نیاز و ضعف از سوی استکبار جهانی را نپذیرفته و ریشه اصلی بحران در خاورمیانه را استمرار خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی می‌دانیم، رژیمی که تاکنون به هیچ‌کدام از میثاق‌های بین‌المللی پایبند نبوده است و خواهان احقاق حقوق مشروع و تاریخی ملت فلسطین از جمله تشکیل دولت مستقل به مرکزیت قدس شریف می‌باشیم.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار