سی‌ان‌بی‌سی: آمریکایی‌ها درباره "برکسیت" اظهار ناآگاهی و بی‌اهمیتی می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی از شهروندان آمریکایی نشان می‌دهد تنها 25 درصد آن‌ها درباره همه‌پرسی روز پنجشنبه انگلیس اطلاع دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با اینکه به محض ورود به هر شبکه اجتماعی با حجم بالایی از نظرات مختلف درباره باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا یا خروج آن از این اتحادیه روبرو می‌شویم، به نظر می‌رسد مردم آمریکا به این تصمیم انگلیس در آن‌سوی آب‌ها اهمیتی نمی‌دهند و نگران اثرات آن بر اقتصاد کشور خود نیستند. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد حدود 75 درصد آمریکایی‌ها از همه‌پرسی "برکسیت" – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – خبر ندارند. این در حالی است که 41 درصد آمریکایی‌هایی که از ماهیت این همه‌پرسی آگاهند، می‌گویند از پیامدهای آن بر اقتصاد آمریکا اطلاعی ندارند.

علیرغم اینکه انگلیس یکی از نزدیکترین متحدان آمریکا بوده و لغو عضویت این کشور در اتحادیه اروپا می‌تواند ضربه بزرگی به اقتصاد آمریکا وارد کند، نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها که از برکسیت اطلاع دارند، گفته‌اند نمی‌دانند باید از آن حمایت کرد یا خیر. همچنین حدود 40 درصد آن‌ها نیز از عواقب آن برای اقتصاد آمریکا اطلاعی ندارند.

بازاریاب ارشد وب‌سایتی که این نظرسنجی را انجام داده است گفت: "از آنجا که اخبار در مورد برکسیت با پوشش خبری حادثه خونین تیراندازی اورلندو همزمان شد، شمار اندک افراد شرکت کننده در این نظرسنجی که اعلام کرده‌اند درباره برکسیت اطلاعی ندارند، جای تعجب ندارد. به نظر من سرمایه‌گذاران آمریکایی از شهروندان عادی این کشور درباره برکسیت اطلاعات بیشتری دارند."

این نظرسنجی نشان داد بین شرکت‌کنندگان، جمهوری‌خواهان بیش از دموکرات‌ها و افراد مستقل درباره برکسیت اظهار نظر می‌کنند. بیش از 25 درصد شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه حمایت خود را از برکسیت اعلام کردند. دونالد ترامپ – نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا – نیز روز یکشنبه از لغو عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کرده بود.

در مجموع، میان آمریکایی‌هایی که از همه‌پرسی روز پنجشنبه انگلیس اطلاع دارند، 26 درصد از برکسیت حمایت کردند و 30 درصد مخالف آن بودند. در این صورت می‌توان نتیجه گرفت نیمی از شهروندان آمریکایی که برکسیت را می‌شناسند نظری درباره آن ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار