بیانیه احتمالی گروه هفت در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

گروه هفت اعلام کرد در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیانیه ای صادر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گروه هفت روز پنجشنبه اعلام کرد اگر انگليسي ها به خروج از اتحاديه اروپا رأي دهند، اين گروه بلافاصله براي اطمينان بخشيدن به بازارها و زدودن تنشها بيانيه اي صادر خواهد کرد.

منابع دولتي در توکيو اعلام کردند مسئولان مالي و دارايي گروه هفت کشور صنعتي پيشرفته جهان رايزنيهاي خود را براي تهيه بيانيه اي آغاز کرده اند که در صورت مثبت بودن نتايج همه پرسي امروز انگليس بلافاصله منتشر خواهد شد. 

اين همه پرسي که آينده انگليس را در اتحاديه اروپا مشخص خواهد کرد و اکنون در حال برگزاري است، از هفته ها پيش موجب نگراني بسياري از مراکز و محافل سياسي و اقتصادي شده است؛ اما نتايج اين همه پرسي را به راحتي  نمي توان پيش بيني کرد.

منابع خبري در ژاپن که نامشان ذکر نشده است، افزودند کشورهاي گروه هفت در بيانيه خود بر اين مسئله تاکيد خواهند کرد که در صورت خارج شدن انگليس از اتحاديه اروپا، بروز ناپايداريهاي شديد و اختلالات در بازار تبادل ارز امري اجتناب ناپذير است.

گروه هفت در گذشته نيز در برهه هاي حساس و متشنج از جمله در زمان شکل گيري بحران بدهيهاي يونان در سال  دو هزار و دوازده به منظور آرام کردن بازارها بيانيه هايي صادر کرده است.
در رابطه با همه پرسي سرنوشت انگليس در اتحاديه اروپا، بانکهاي مرکزي کشورهاي گروه هفت اين آمادگي را دارند که در صورت لزوم توافق نامه هاي ارزي سواپ را به اجرا بگذارند و به منظور جلوگيري از کمبود دلار نقدينگي لازم را به بازار تزريق کنند.

مسئولان ژاپني بيم آن دارند که خروج انگليس از اتحاديه اروپا تقاضا براي ين را در بازارها به شدت افزايش دهد و همين مسئله موجب بالا رفتن ارزش واحد پول کشورشان شود و صادرات ژاپن را تحت تاثير قرار دهد. ين از جمله ارزهايي است که در زمان بروز تنش در بازارهاي مالي جهاني سرمايه گذاران به وفور به آن رجوع مي کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار