بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

مراتع سرخه‌حصار طعمه حریق شد

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: از هفته گذشته تا دیروز مراتع شهر تهران به ویژه پارک ملی سرخه‌حصار به طور مکرر ولی به شکلی متفرقه طعمه حریق شده است.

محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آتش سوزی مراتع پارک ملی سرخه‌حصار اظهار داشت: از هفته گذشته تا دیروز به شکلی متفرقه آتش‌ سوزی در مراتع شرق تهران به ویژه پارک ملی سرخه حصار به وقوع پیوسته است. 

وی با بیان اینکه وسعت تمامی این آتش‌ سوزی‌ها در حد یک تا 2 هزار متر بوده است، گفت: مراتع طعمه حریق شده خالی از اراضی جنگلی و درخت بوده است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران درخصوص دلایل این آتش سوزی گفت‌: این آتش سوزی‌ها همه ناشی از عوامل انسانی همچون  بر جای گذاشتن آتش روشن، پرتاب ته سیگار و رها کردن کیسه‌های پلاستیکی، بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی بوده است چرا که این اشیا همچون ذره‌بین عمل کرده و با جذب نور خورشید منجر به وقوع آتش سوزی در مناطق مستعد حریق می‌شود.

بازگیر در خصوص اقدامات انجام شده برای حفاظت از مراتع پارک ملی سرخه‌حصار، تصریح کرد: ‌با احداث اداره پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار و استقرار نیروهای یگان حفاظت در این مناطق، به طور مستمر و شبانه‌روزی مناطق شرق تهران و پارک‌های ملی مذکور تحت پایش و دید‌بانی قرار دارند تا در زمان وقوع آتش سوزی در مراحل اولیه اقدام به مهار آتش سوزی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.