در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازگیر: اراضی جنگلی منطقه نظامی دچار حریق شد/ سخنگوی آتش نشانی باز هم تکذیب کرد!+فیلم

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: امروز اراضی جنگلی دست کاشت یک منطقه نظامی در انتهای اتوبان همت به سمت بزرگراه شهید بابایی طعمه حریق شد.

بازگیر: اراضی جنگلی منطقه نظامی دچار حریق شد/ سخنگوی آتش نشانی باز هم تکذیب کردمحمد حسین بازگیر، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آتش سوزی جنگل‌های شمال شهر تهران اظهار داشت: امروز در یک منطقه نظامی در موقعیت انتهای اتوبان شهید همت به سمت بزرگراه شهید بابایی شاهد آتش ‌سوزی در اراضی جنگلی داخل پادگان بودیم.
 
وی با بیان اینکه محدوده طعمه حریق شده در داخل این منطقه نظامی مربوط به جنگل‌های مصنوعی و دست کاشت بوده گفت: متولی و مسئولیت اراضی اینچونینی بر عهده خود دستگاه ذی ربط است.
 
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه منابع طبیعی شهر تهران از این آتش‌سوزی با خبر بوده‌اند وبلافاصله برای اطفاحریق ورود کرده‌اند، گفت: هم‌اکنون اراضی جنگلی تحت اختیار منطقه نظامی مذکور با مهار آتش‌سوزی مواجه شده است.
 
وی تصریح کرد: منطقه‌ای که امروز در داخل پادگان نظامی دچار طعمه حریق شد فضای سبز مختص به این مجموعه بوده و عرصه جنگل طبیعی محسوب نمی‌شود.
 
بازگیر درباره علت این آتش سوزی تصریح کرد:‌ به دلیل بارش‌های مناسب و رشد بالای گیاهان هم‌اکنون پوشش‌های گیاهی خشک بوده و به عنوان یک ماده سوختنی به شکل چشمگیر در کف تمامی اراضی جنگلی عمل می‌کند به طوری که کوچکترین بی‌دقتی از جمله پرتاب ته سیگار، برجای گذاشتن یک بطری پلاستیکی یا شیشه‌ای و یا عدم خاموشی کامل آتش کوچک روشن کرده در محیط می‌تواند منجربه بروز آتش سوزی و فراگیری گسترش بسیار سریع آن باشد.
 
وی درباره اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آتش سوزی اذعان داشت: با ایجاد آتشبر که با شخم زدن عرصه‌ها و ایجاد خطوط باعث گسستگی بافت قابل اشتعال می‌شود، در مواقع آتش‌سوزی از سرایت این اتفاق به دیگر نقاط جلوگیری می‌کند.
 
وی افزود: بحث دیده‌بانی و پایش از دیگر موارد پیشگیری و مقابله از آتش سوزی است تا در زمان رخداد این حادثه بلافاصله وارد مرحله اقدام شده و از گسترش آن خودداری کنیم چراکه محار آتش سوزی در مراحل اولیه به راحتی قابل کنترل است.
 
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: فرماندارن تهران به عنوان مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه شهر چندی پیش با تمامی دستگاه‌ها مکاتبه داشته و در خصوص آتش سوزی پارک‌های جنگلی، بوستان‌های شهر هشدار داده است.
 
بازگیر در پایان با بیان اینکه قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و قانون اساسی بر حفظ محیط زیست تاکید دارد گفت: در سطح شهرها طبق قوانین متولی حفاظت از بوستان‌ها  وپارک‌ها، شهرداری تهران می‌باشد. 

سخنگوی آتش نشانی، آتش سوزی جنگل را انکار کرد

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار ما، هرگونه آتش سوزی در منطقه جنگلی را تکذیب کرد و گفت: فقط مقداری علوفه  خشک آتش گرفته و اصلا ربطی به اراضی جنگلی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار