مهاجر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد:

آیا آتش زدن بقایای کشت مزارع جرم است؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: طبق تبصره یک و 2، ماده 688 قانون مجازات اسلامی با افرادی که بقایای کشت گندم و جو مزارع را آتش می زنند، برخورد قانونی می شود.

آیا آتش زدن بقایای کشت مزارع جرم است؟
اسماعیل مهاجر مدیرکل محیط زیست گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کشاورزانی که این روزها بقایای کشت گندم و جو مزارع خود را آتش می زنند، اظهار داشت: آتش زدن بقایای کشت گندم و جو که این روزها از جانب صاحبان مزارع در جهت آماده سازی زمین برای کشت جدید صورت می گیرد مصداق تبصره یک و 2، ماده 688 قانون مجازات اسلامی در خصوص تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست است، بنابراین  با متخلفان این عرصه برخورد و مالک مزرعه به مسئولان قضایی معرفی خواهد شد.

وی  با تأکید بر اینکه آتش زدن بقایای کشت مزارع در تمام نقاط استان ممنوع اعلام شده است، افزود: آتش زدن بقایای مزارع کشاورزی علاوه بر آسیب به بافت ارزشمند خاک و تأثیر منفی بر حاصلخیزی خاک مزارع، موجب آلودگی هوا و انتشار گازهای آلاینده و تشدید بیماری های ریوی، قلبی و عروقی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: همچنین در برخی موارد آتش مزارع به جنگل ها و بیشه زارها سرایت و به محیط زیست خسارت وارد می کند.

شایان ذکر است؛ سالانه کشاورزان گلستان در بیش از 450 هزار هکتار زمین گندم و جو می کارند که مالکان حدود 40 هزار هکتار کاه و کلش باقیمانده محصول را آتش می زنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ تير ۱۳۹۵
کجا ممنوعه بیایین روستاهای شهرستان مرودشت رو ببینید چند هفته ست تمام منطقه رو دود گرفته فقط میگن گرد و غبار ضرر داره چرا فکری نمیکنن داریم خفه می شیم باعث شده هوا هم خیلی گرم بشه
آخرین اخبار