مراسم یادبود اصغر بیچاره در خانه سینما برگزار شد

مراسم یادبود مرحوم اصغر بیچاره عکاس پبشکسوت سینما درخانه سینما با حضور برخی از سینماگران، هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم یادبود مرحوم اصغر بیچاره عکاس پبشکسوت سینما درخانه سینما با حضور برخی از سینماگران، هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.
 
در ابتدا رضا میر کریمی مدیرعامل خانه سینما گفت: امروز به یاد یک عضو ممتاز و تاثیرگذار سینما دور هم جمع شدیم. کسانی که با این مرحوم آشنا بودند می دانند تا حد زیادی چاره ساز بوده است و از همه مهمتر اینکه با شغل و حرفه خود به خوبی کنار می آمده و از آن لذت می برده است.

وی افزود: برخی از ما عادت کردیم غر بزنیم و بگوییم سینما رو به نابودی است. در صورتی که نباید بدین شکل باشد چون در وهله اول نابودی دامن گیر خودمان می شود. پس بیاییم مانند اصغر بیچاره روحیه بالایی داشته باشیم و به حرفه خود عشق بورزیم.

کارگردان «دختر» ادامه داد: بیچاره در زمان حیات و بعد از آن برای اهالی سینما سودمند و ماندگار بود و هست.

همچنین در این مراسم نیک رفتار رئیس انجمن عکاسان بیان کرد: این جا جمع شدیم تا یاد عکاسی را زنده نگه داریم که عمر خود را وقف سینما کرد. او به عنوان تهیه کننده، کارگردان، گریمور، دوبلور، عکاس و ... در سینما فعالیت داشت. وی جزو اولین عکاسان سینما بود و به جرات می توان گفت پایه گذاری سینما تا حدود زیادی مدیون اوست.
 
وی افزود: گنجینه عکس سینما در اختیار این مرحوم است و امیدوارم به خوبی نگهداری شود و شرایطی فراهم کنیم تا بتوان استفاده های بهینه ای از آن کرد.
 
وی ادامه داد: بیچاره هیچ وقت حمایت خود را از هیچ کس دریغ نکرد. ما دو سال جشن عکاسان برگزار کردیم و از او دعوت شد تا در این مراسم ها شرکت کنند و هدف ما تقدیر از وی بود  اما متاسفانه حضور نیافتند و این اتفاق از دست ما رفت.
 
نیک رفتار اضافه کرد: ما باید هوای پیشکسوتان عرصه های مختلف هنری را داشته باشیم و آن ها را فراموش نکنیم و هر نوع حمایتی که لازم باشد در حق آن ها انجام دهیم.
 
وی در بخش پایانی صحبت های خود از ملکه رنجبر یاد کرد و گفت: باید تا زمانی که این هنرمندان زنده اند قدر آن ها را بدانیم.
 
در ادامه برنامه پسر مرحوم بیچاره اظهار داشت: بهترین خاطره از پدرم این بود که گروه چند نفره ای را تشکیل داده بودند و کارهای خیر انجام می دادند. به خصوص برای معلولان و از کار افتادگان. نکته قابل تامل اینجاست که مسئولیت اجرای این گروه را پدرم عهده دار بود. این نمونه کارهای خیر تا قبل از این که از ایران برود را انجام می داد که این حتی از کارهای هنری اش برای من ارزشمندتر است.
 
در خلال برنامه نامه ای از طرف گروهی خطاب به مسئولان کشور در جهت حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که غیر از این مراسم در جاهای دیگر و به دست افراد گوناگون امضا شده بود در اختیار حاضران قرار گرفت و امضا شد.
 
محمد متوسلانی عنوان کرد: بیچاره غیر از این که در زمینه های مختلف هنرمند بود تک گفته های طنزآمیزی داشت که ای کاش در یک کتاب جمع آوری و چاپ می شد.
 
سرویس الوندکاگردان سینما عنوان کرد: از زمان خبرنگاری تا زمانی که فیلمساز شدم، خاطرات زیادی با بیچاره دارم، در زمان ساخت فیلم «ناخدا خورشید» اضغر بیچاره به من گفت که این اثر یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما می شود که این اتفاق افتاد و این موضوع در نوع خودش بسیار قابل تامل است چون واقعاً در نوع خود بررسی های زیادی را می طلبد.
 
عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما نیز خاطرنشان کرد: بهترین اخلاق بیچاره این بود که رفتارش از جزئی ترین تا کلی ترین عضو گروه فیلمسازی به یک شکل بود .
 
وی افزود: او هیچ وقت در انجام کارهای سینمایی نه نمی گفت و هر کاری می توانست با روی گشاده انجام می داد.
 
علیخانی در بخش پایانی صحبت های خود خاطر نشان کرد: بیچاره از جمله انسان هایی است که نامش زنده می ماند و از افرادی خواهد بود که می توان گفت به سینمای ایران کمک فکری کرد.
 
شایان ذکر است بعد از اتمام صحبت های برخی از سینماگران فیلم مستندی که اردشیر شلیله با محتوای زندگی بیچاره کارگردانی کرده بود، برای حاضران پخش شد.
 
گفتنی است؛ در این مراسم ابوالحسن داودی، بهمن فرمان آرا، مرتضی شایسته، منصور ضابطیان، سعید پورصمیمی و ... حضور داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار