زنجان؛

263 هکتار از جنگلهای استان آفت زدایی شدند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ازمبارزه با آفات به مساحت 263 هکتار در کل جنگل ها ی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان 263 هکتار از جنگلهای استان آفت زدایی شدند

ساخت کمربند حفاظتی به طول 12 کیلومتر، مبارزه با آفات به مساحت 263 هکتار در کل جنگل ها و احداث 89 دستگاه آب گرمکن خورشیدی در روستای سرخ آباد را از اقدامات این سازمان اعلام کرد.

بهمن اسکندری افزود: امسال فعالیت هایی در حوزه حفاطتی صورت گرفته که نمونه این اقدامات 23 مورد رفع تصرف به مساحت 5/67 هکتار، اجازه ندادن برای تصرف در 182 مورد به مساحت 713 هکتار، توقیف شدن 36 دستگاه ادوات و وصول 222 مورد گزارشات مردمی که 70 درصد این گزارش ها صحیح بوده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 2 هزار639 هکتار تحت پوشش طرح مرتعداری قرار گرفته و بخشی از اراضی ملی نیز برای اجرای طرح های مختلف واگذار شده که می توان به واگذاری 350 هکتار برای طرح های صنعتی و 100 هکتار برای اراضی کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت هایی انجام گرفته که می توان اجرای عملیات آبخیزداری در بیش از 15 هکتار و استعدادیابی یک هزار هکتار از زمین ها برای تبدیل دیم زار دانست..

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعلام کرد: که 57 درصد تخریب اراضی ملی و مرتعی در استان زنجان ناشی از کشت و توسعه اراضی کشاورزی است.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: آفت زدایی ، جنگل ، استان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.