زنجان؛

حفظ خاک مستلزم پوشش گیاهی مناسب است

رئیس اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان ؛شرط مهم برای حفظ خاک را داشتن پوشش گیاهی اعلام کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان ، خاک و گیاه را چرخه‌ای بهم پیوسته در طبیعت دانست و گفت: اگر خواهان حفظ آب هستیم در مرحله نخست باید نسبت به حفظ خاک اقدام کنیم. و حفاظت خاک مستلزم وجود گیاهان است .

جعفر بیات شرط مهم برای حفظ خاک را داشتن پوشش گیاهی اعلام کرد و افزود: پوشش گیاهی نیز نیازمند بستری از خاک و آب است که تمامی این موارد به چرخه یاد شده باز می‌گردد

وی با بیان اینکه مطالعات منابع پایه حوزه آبخیز قزل تپه در حوزه کاری اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال های 86 و 87 و مطالعات اجتماع محور حوزه در سال های 91 تا 92 انجام شده است، بیان کرد: مشکلات و قابلیت های حوزه آبخیز قزل تپه توسط کارشناسان ذیربط شناسائی شد.

رئیس اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان گفت: در 3 سال اخیر مقدار 3 هزار و 410 متر مکعب عملیات مکانیکی، 180 هکتار عملیات بیولوژیکی آبخیزداری، 50 هکتار عملیات توسعه جنگل اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا در کنار تنوع‌سازی و ارتقاء سطح معیشت خانوارهای ساکن در حوزه، میزان بهره‌وری از منابع طبیعی و انسانی حوزه آبخیز نیز افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: حفظ ، خاک ، پوشش ، گیاهی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.