گلایه‌های تلخ بازیگر پیشکسوت/ وقتی استقبال از مرگ، امید به زندگی را می‌بلعد!

یکی از بازیگران پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما مدت‌هاست حال خوشی ندارد و مدام گلایه می‌کند اما گوش شنوایی وجود ندارد.

حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «منتظر مرگ هستم»، این جمله تاسف باری است که از زبان یکی از بازیگران پیشکسوت تئاتر ، تلویزیون و سینما عنوان شده است و متعلق به همین روزهای پرهیاهو و پر از زرق و برق سینماست. ملکه رنجبر مدت هاست حال خوشی ندارد و مدام گلایه می کند و گوش شنوایی وجود ندارد. در روزگاری که فقط تاسف بعد از مرگ و اشک های از روی غفلت باب شده، انگار که نباید امید داشت به امید دادن انسان ها به یکدیگر تا این جملات را از دهان کسانی نشنویم که روزگار خود را در صحنه های هنر این کشور گذارنده اند و در این مقطع از زندگی خود نیاز به توجه بیشتر دارند تا به لحاظ روحی و روانی برای تداوم حیات خود امیدوارانه بیاندیشند.

رنجبر گفتگوی کوتاهی با یکی از خبرگزاری ها کرده، اما در همین جملات کوتاه حرف های تلخی نهفته است. او در روزهایی که همه شعار امید می دهند، انتظار دارد و وقتی نتیجه ای حاصل نمی شود و کسی سراغی نمی گیرد، از مرگ می گوید و انتظار پایان زندگی را می کشد. طبیعی است که یک هنرمند که در دوران گذشته و مقاطع فعالیتش در کسوت بازیگری در کانون توجه بوده، این روزها در مواجه با عزلت و گوشه نشینی بی تابی خواهد کرد و کسانی که بیش از هر مسئول و مقامی باید چنین وضعیتی را درک کنند، افرادی از جنس و صنف همین هنرمندان هستند. بازیگران و کارگردانان و اهالی هنری که خود می دانند دنیای شهرت چگونه آرام آرام رنگ می بازد، پس باید بیش از دیگران امید را برای روزهای نا امیدی سوغات ببرند.

«من زحمت بسیاری برای هنر این مملکت کشیدم، تو سری زیادی خوردم، اما حالا که زمان قدرشناسی است کسی سراغی از من نمی گیرد. فکر نمی کردم برای خودم چاه کنده باشم.». پر واضح است که جنس کلمات و قدرشناسی که او انتظار دارد مادی نیست و در پایان همین جملات نکته غریب دیگری وجود دارد. رنجبر بازیگری را به چاه کندن برای خود تعبیر می کند و کسی که پس از 70 سال فعالیت در این عرصه به چنین جملات و نتیجه ای برسد، بی تردید دل پر دردی دارد، اما گوش شنوایی نیست.

به هر رو کم نیستند هنرمندانی که این روزها در هیاهوی در هم آمیختگی انسانیت حقیقی و مجازی گم شده اند و عمده امیدواری ها و محبت ها در کلماتی رخ می نماید که بی رویه در فضای مجازی خرج می شوند و موج هایی که بسیاری روی آن سوار می شوند تا به مقاصد خود برسند، اما باز هم کورسوی امیدی وجود دارد و بی تردید، هستند هنرمندانی که محبت را از صندوق دلهای قدرشناس خود بیرون کنند و مسیر را کوتاه کرده و به دیدار هنرمندانی چون ملکه رنجبر بروند تا باور کنیم که هنوز امید زنده است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
خانم رنجبر دوست داریم در قلب ما بیننده ها که هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
اینو به بازیگرایی بگید که پارتی دارن و هر شبکه ای میزنی نشونشون میدن توهمه سریالا بازی میکنن اگه پول شمردن تموم شد یه حالی هم از پیشکسوتابپرسین وگر نه خانم رنجبر تو دل ما جا دارن ولی ایشون از همکارای خودشون انتظار دارن وکارگردانایی که براشون کارکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
عرض سلام دارم برای بانوی هنرمند پیشکسوت ایران اسلامیم
"سرکار خانم ملکه رنجبر "
از خدا برای ایشون سلامتی طلب میکنیم و واقعا و بدون اغراق میگم که همیشه از بازی رئال ایشون در فیلمهای ایرانی لذت میبردم
براشون دلی شاد ، فارغ از غمهای دنیا رو آرزو میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
انشاا..... مشکل ایشون حل بشه ، اما مگه فرزند ووووو ندارند ، در ضمن کاشکی وقتی جون بودند وانرژی داشتند کمی هم اینده نگری می کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
هر شغلی سختی خودش را دارد انسان همیشه جوان نمی ماند. بهرحال معروف شدن همیشگی نیست و یک روز افول هم دارد خورشید با آن عظمت غروب می کند.
روزگار صحنه یکتای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود.
بهرحال نباید ناامید بود پیری سرنوشت همه ماست. مهم آن است که با دستی پر پا به عرصه جدید بگذاریم و قبل از رفتن انسانهای دیگر را تشویق به زندگی خوب و مثبت کنیم.
مهم خاطره خوبی است که از خود بجا میگذاریم خوشا بحال آنکسی که در زندگی عاشق خدا باشد نه این دنیای موقت و نابودشدنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
تلویزیون باید یک برنامه راجع به هنرمندان پبشکسوت تهیه کند دعوتشون کنه ازشون قدر دانی کنه مردم هم مشارکت کنند و اونهایی که توانش را دارن بازی کوتاهی از بازیگران جولن ببینن و نظر بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
خانم رنجبر ایشالا زنده باشی
ولی دور از جون شما من هنوز سی سالم نیست هر روز ارزوشو دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
خانم رنجبر عزیز، دوستت داریم. خوش به حال شما که کاری برای مردم و شاد کردنشون کردید و خاطرات قشنگی رو براشون رقم زدید. من چه کنم که به عنوان یک جوان دارم پیر می شم و نه کار دارم و نه زندگی. من را که از ابتدا فراموش کرده اند. زنده باشید و سلامت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
خانم رنجبر شما تو دل مردم جا دارید همیشه همینه بود ه قدر دان عزیزانی مثل شما نیستن ولی مردم دوستتون دارن و منو خانواده عاشقتون هستیم زنده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
واقعا که ما اصلا به فکر نیستیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
هیچ چیز در دوران بازنشستگی مثل یک خانواده گرم نمی تونند به انسان امید واری بدهند به خصوص اگه دور بر آدم چند تا نوه کوچک و بزرگ باشد که چشمش به آنها باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
خانم رنجبر من جای نوه ات هستم
احترامی که در پیش ما داری مثل احترم مادر است.قدر خودتان را بدانید هر چند که قدرتان را ندانستند.

گویند بهشت در زیر پای مادر است
ای وای من قدر تو را نشناختم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
خانم محترم از دولت تدبیر و امید هیچ انتظاری نداشته باش ما که ناامیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
کارمندا هم بازنشسته میشن همینطوره.کلا دوره بازنشستگی همینه.باید خودتو برای این روزا آماده کنی.
Estonia
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
متاسفانه اين چندمين هنرمندي هست كه اينطور بي احترامي و بي توجهي بهشون شده. مطمئنا هر انساني براي شخصيت خود ارزش قائل است كه با هيچ چيز حتي كشور و ... خود عوض نمي كند . هاي مسئولين به شخصيت شخصيت هاي كشور احترام قائل باشيد لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
کاش الان تهران بودم و سری به ایشون میزدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
بازی زیبای ایشون در سریال زیر آسمان شهر را فراموش نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
آره واقعا بی نظیر بود بازیشون،همین طور بازی مرحوم شیش لول بند که متاسفانه اسمشون رو یادم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
بازیگرم بازیگران قدیم!!!!!!!!!!!!!!!!! بازی و اخلاقشون صدتا از این بازیگران به خصوص بازیگران زن سوپر استارمون می ارزه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!