اصفهان؛

توزيع بيش از 12 هزار جلد قرآن در قالب طرح ضيافت الهی در كاشان

ریيس اداره اوقاف و امورخيريه كاشان گفت: بيش از 12 هزار جلد قران كريم، مفاتيح الجنان و نهج البلاغه در قالب طرح ضيافت الهي در اماكن متبركه كاشان توزيع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام جعفر جنتي، افزود: همزمان با  فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و با توجه به وقف برخي موقوفات كه قبلا توسط واقفين خيرانديش در زمينه اعمال و مراسم و آيين هاي مذهبي ماه مبارك رمضان وقف شده است این کتب دینی از محل موقوفات شهرستان كاشان خريداري و در بقاع متبركه، مساجد و حسينيه ها و مجالس آيين هاي ترتيل خواني ميادين و پاركهاي شهر توزيع شد.
به‌گفته‌وی، یكي از موقوفات مرتبط با نشر قرآن كريم موقوفه مرحوم علامه نراقي(ره) است.
وی، طرح ضيافت الهي همچون سالهاي گذشته در بيش از 30 بقعه متبركه شهرستان با اجراي برنامه هاي متنوع ترتيل خواني، برگزاري مراسم احيای شبهاي قدر، جلسات تفسير، كلاسهاي متنوع سبك زندگي اسلامي و همچنين غرفه هاي كودك و نوجوان و توزيع افطاري ساده در حال اجرا است.
به‌گفته‌وی، از آنجا که قرائت و ختم قرآن در ماه مبارك رمضان بيش از ماههاي ديگر سال فضيلت دارد با ن اقدام  توزیق قرآن و کتب دینی به همت واقفین تنها نيت واقفين خيرانديش ادا شده‌است بلكه گامي مهم و موثر در ترويج و نشر فرهنگ قرآن برداشته می‌شود.
حجت الاسلام جنتي، در ادامه از برگزاري آيين ترتيل خواني در آستان مقدس هارون بن موسي(ع) ( پنجه شاه) خبر داد و افزود: این آيين همه روزه از ساعت 11 صبح الي 13 اجرامی‌شود.
وی تصریح کرد: غرفه هاي كودك و مشاوره خانواده نیز در این آستان برپاشده است تا خانواده ها و مادران بتوانند فرزندان خود را هنگام جزخوانی در غرفه های نقاشی كودك ، قرآن بخوان جايزه بگير و كلاسهای آموزشي توسط مبلغين مشغول کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.