ایلام؛

باید سد بزرگ بیکاری را با ایجاد اشتغال بشکنیم

نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری یک معضل بزرگی است که باید سد آن را با ایجاد اشتغال پایدار در استان بشکنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  سلام امینی روز شنبه در شورای اداری استان ایلام با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند خجلت و شرمندگی نظام از خجلت یک جوان بیکار که دست خالی به منزل می رود کمتر نیست، اعلام کرد: باید بتوانیم بر معضل بیکاری در استان با استفاده از ظرفیت های موجود غلبه کنیم.
امینی با بیان اینکه در فراکسیون انرژی مجلس عضو می شوم تا از طریق ظرفیت های آب، برق، نفت و گاز در استان برای جوان شغل ایجاد کنیم، اضافه کرد: از این راه باید گامی اساسی برای حل معضل بیکاری بردارم.
وی  در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سدهای میمه، گاوی و گدار خوش عملا تعطیل است و اجرای دو سد نیز در حد حرف باقی مانده،افزود: وقتی این طرح ها اجرایی نشوند و آب ذخیره هدر برود چگونه می توان برای جوانان اشتغالزایی کرد.
امینی اظهار کرد: یکی از منابع و ثروت های ما همین آب است که با ذخیره سازی مناسب می توانیم از آن به نفع اشتغال و رونق کشاورزی و خودکفایی در تولید استفاده کنیم.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری با تاکید بر حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط اقتصادی کنونی به مدیران اجرایی توصیه می کنم از برگزاری همایش های غیر ضرور که موجب هدر رفت اعتبارات استانی می شود، خودداری کنند.
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، بیکاری ، اشتغال ، معضل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.