مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام:

۴۸ واحد راکد صنعتی ایلام به مدار تولید بازگشت

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از احیا و بازگشت ۴۸ واحد صنعتی تعطیل یا نیمه فعال به چرخه تولید در این استان خبر داد.

رضا محمدرحیمی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اظهار کرد: دولت سیزدهم از ابتدای کار خود، توان و برنامه خود را در راستای رفع موانع تولید، فعال کردن واحد‌های راکد و نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال قرار داده و در استان نیز با حمایت مسولان استان، گام‌های بزرگی در زمینه ارتقا ظرفیت و افزایش تولید برداشته شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون در استان ۴۸ واحد تعطیل و غیر فعال در حوزه صنعت و معدن احیاء و به چرخه تولید بازگشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: ۶۴۹ فقره جواز تاسیس و ۱۲۰ فقره پروانه بهره برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی در دولت سیزدهم در این استان صادر شده است.

محمدرحیمی مطرح کرد: صدور مجوزات مذکور، زمینه اشتغال ۱۷۸۰ نفر را به صورت مستقیم و قطعی فراهم کرده است.

وی ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری‌های صنعتی در مناطق کمتر برخوردار را بسیار مهم دانست و ابراز کرد:تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال در استان ایلام وجود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام افزود: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا است که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعتی در استان باشیم.

محمدرحیمی مطرح کرد: در استان ایلام از نظر معادن و گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.