10هکتار از جنگل های مروارید داراب فارس طعمه حریق شد

بعد از آتش سوزی در جنگل‌های پاسارگاد تنگه خرسی و پارک ملی بمو اینبار آتش به دست یک باغدار به جان جنگل‌های مروارید داراب افتاد و 10 هکتار از آن را نابود کرد.

10هکتار از جنگل های مروارید داراب فارس طعمه حریق شد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوالی ساعت یک بعدازظهر جنگل‌های مروارید شهرستان داراب طعمه حریق شده و طبق گفته مسئولان و برحسب برآورده‌های اولیه 10 هکتار از آن نابود شد.

به گفته خبرنگار ما که در صحنه این آتش سوزی حضور داشت؛ وسعت خسارات بیشتر از این مقدار بوده و آتش سوزی به دست 200 تن از مردم روستاهای اطراف جنگل مروارید و با حضور نیروهای منابع طبیعی در هلال احمر حدود یک ساعت پیش (ساعت 17بعدازظهر) مهار شد.

خبرنگار ما با بیان اینکه هم‌اکنون به طور پراکنده شعله‌های کوچکی از آتش در عرصه جنگلی این مکان وجود دارد در خصوص علت وقوع آتش سوزی، گفت: بسیاری از باغداران در این فصل با آتش زدن عرصه جنگلی اقدام به کاشت درخت انجیر و گل محمدی می‌کنند که همین اقدام  باعث وسعت گرفتن آتش امروز در عرصه جنگل‌های مروارید شده است. هم اکنون باغداری که عامل آتش سوزی بوده شناسایی و به قوه قضاییه معرفی شده است.

شایان ذکر است، جنگل‌های مروارید شهرستان داراب در 240 کیلومتری شیراز و در هم مرزی کرمان و بندرعباس قرار دارد. همچنین سال گذشته بیش از 10 هزار هکتار از عرصه جنگلی منابع طبیعی به دلیل اقدام برخی از باغداران در جهت کاشت درختان انجیر و گل محمدی طعمه حریق شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار