در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روند خشکیدگی جنگل های بلوط متوقف شده است/570 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در معرض بیماری

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه 570هزار هکتار از جنگل های بلوط زاگرس در معرض خشکیدگی 10تا 100 درصدی قرار گرفته اند گفت:خوشبختانه بارندگی های امسال روند خشکیدگی این جنگل های ارزشمند را متوقف کرده است.

روند خشکیدگی جنگل های بلوط متوقف شده است/570 هزار هکتار از جنگل های زاگرس در معرض خشکیدگی و بیماری
مهرداد فتحی بیراوند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جدیدترین وضعیت جنگل های بلوط زاگرس اظهار داشت: خوشبختانه براساس برآوردها و مطالعات انجام شده ،بارندگی های امسال روند خشکیدگی جنگل های بلوط زاگرس در حوزه استان لرستان را متوقف کرده است.

وی با بیان اینکه حدود 20 درصد از جنگل های زاگرس در حوزه استان لرستان واقع شده و بیشترین خسارات از خشکیدگی این جنگل ها مربوط به این استان است، تصریح کرد: براساس برآورد انجام شده از خسارت ها ، نزدیک به 570هراز هکتار از جنگل های بلوط زاگرس در معرض خشکیدگی 10 تا 100درصدی قرار گرفته اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در خصوص دلیل خشکیدگی جنگل های زاگرس تصریح کرد: خشکیدگی بلوط ها موضوعی بود که از چند سال گذشته به واسطه هجوم آفات و بیماری ها به طور طبیعی بخش زیادی از جنگل های زاگرس را در معرض آسیب قرار داد.

بیراوند با بیان اینکه اقدامات انجام شده از سوی دولت کافی نبوده افزود: سطح خسارات بسیار بالا بوده و جنگل های زاگرس نقش حیاتی در کشور بر عهده دارند ،لذا یک توجه ویژه از سوی دولت و با اختصاص اعتبارات بیشتر ،کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در جهت ریشه یابی علت وقوع خشکیدگی و اقداماتی در راستای جلوگیری از گسترش این معضل ضرورت دارند.

وی بیان داشت: امیدواریم با تغییر شرایط  اقلیمی روند جنگل ها رو به بهبود پیش رود که در این بین اداره کل محیط زیست در حوزه مدیریتی خود به همراه اداره کل منابع طبیعی بر اساس اعتبارات و امکانات در دست خود بر روند انجام وظایف در حوزه جنگل های زاگرس هم چنان ادامه می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار