ویژگی ماهوی شعر مردم را به سوی آن می کشاند

این ویژگی ماهوی و ذاتی شعر است که سبب شد مردم به سمت آن بروند. در این میان برخی شاعران به دلیل قدرت شعر مورد استقبال قرار گرفتند.

محمدرضا طاهری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دلیل استقبال مردم از شعرهای نئوکلاسیک گفت: بخشی از شعرهای نئوکلاسیک مخاطب خود را پیدا کرده‌اند. در این بخش آثاری دیده می‌شود که در فضای مجازی برای آن کارهایی انجام می‌شود. از جمله آنها می توان به «علیرضا آذر» و «صباغ نو» اشاره کرد که آثاری بسیار ضعیف دارند و با رفتارهای خاص در فضای مجازی توانستند مخاطبان کم سن و سال را به سوی خود جذب کنند و مورد پسند آن ها باشند.

این شاعر با اشاره به آثاری که بدون تبلیغ مورد پسند مخاطب قرار می گیرد اظهار داشت: قبل از دهه هفتاد نوعی معنا گریزی در شعر دیده می شد و تنها حرکت های خالی از معنا در شعر رخ داد. پس از این دهه انگار مخاطب شعر ایران خواست به سمت معنا بیاید و این مخاطب فارسی زبان که هزار سال شعرش به زبان فارسی بود به سمت غرل فارسی کشیده شد. حتی از شعر نو نیز اقبال بیشتری صورت گرفت.   

طاهری ادامه داد: این ویژگی ماهوی و ذاتی شعر است که سبب شد مردم  به سمت آن بروند. در این میان برخی شاعران به دلیل قدرت شعر مورد استقبال قرار گرفتند. از جمله آنها «مهدی فرجی» و «حسین جنتی» هستند. 

وی تصریح کرد: ممکن است شاعری بیست سال در فضای شعر مطرح باشد، اما پس از گذشت زمان نامی از وی نخواهد بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار