جشنواره شعر فجر تبدیل به نمایشی مضحک و خنده دار شده است

طاهری گفت: فضای مجازی هم به ادبیات لطمه می‌زند، هر کسی برای فالور خریدن و لایک جمع کردن در صفحه‌های فیس بوک و اینستاگرام هزینه می‌کند.

محمدرضا طاهری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اوضاع ادبیات در سال 94 گفت: متاسفانه اوضاع و احوال شعر در چند سال اخیر خوب نیست و جشنواره شعر فجر به یک نمایش مضحک و خنده‌دار تبدیل شده است، شاعران در سال 93 کتابهای بسیار خوبی را منتشر کردند اما آثاری در جشنواره شعر فجر بررسی شد که اثر چندان خوبی نبود.

وی افزود: در شب شعرهای جشنواره شعر فجر از سطح پایین‌ترین شاعران دعوت شد تا شعرخوانی کنند و با شاعران جدی در این خصوص تماسی نگرفتند.

این شاعر با اشاره به آنکه انسانهای کوچک، افرادی مانند خود را کنارشان قرار می‌دهند تا کوچکی خودشان دیده نشود، بیان کرد: هم اکنون فضای مجازی نیز به ادبیات لطمه می‌زند، هر کسی برای فالور خریدن و لایک جمع کردن در صفحه‌های فیس بوک و اینستاگرام هزینه می‌کند و به این مسئله اعتباری پوشالی و دروغین درست می‌کند در این میان تریبون‌های رسمی نیز مقصر هستند.

طاهری ادامه داد: تریبون‌های رسمی افرادی را شاعر نشان می‌دهند که از سواد، اصالت و ریشه بهره‌ای ندارند یا به افرادی که باطل السحر اینگونه شاعران محسوب می‌شوند، هیچ بهایی نمی‌دهند در مجموع فضای ادبیات، فضای چندان خوبی نیست.

وی با اشاره به آنکه متاسفانه آثار خوب شعر مهجور هستند، اظهار داشت: در فضای ادبیات افراد بی‌بهره و کم مایه‌ بزرگ می‌شوند و در مقابل شاعران خوبی چون «حسین جنتی» باید خانه نشین شوند و با وجود آنکه آثار وی در همه جا وجود دارد، اما این شاعر در هیچ محفل ادبی حضور ندارد.

این شاعر تصریح کرد: جریانی در فضای شعر وجود دارد که می‌خواهد افراد بی‌بهره از ادبیات، در جامعه کتابخوان ما مطرح شوند. خودم از فضای ادبیات بسیار ناامید و افسرده هستم هم اکنون افرادی که در دوره‌های قبل، سفله پروری می‌کردند همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و انسانهای اصیل را کنار می‌زنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
با این شاعر جسور موافقم و خوشحالم جناب طاهری به زیبایی تمام از مشکلات جشنواره شعر فجر صحبت کردند
آخرین اخبار