پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

از پول و شهرت در «بارکد» سینما تا داستان عشق و درد در «کسوف»

پیشنهاد آخر این هفته از فیلم کمدی بارکد و اجرای نمایش یک زن افغانی در تماشلخلنه باران می گوید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینما
از وقتی که پول و بشریت بوده بیشتر اختلاف ها بر سر پول و شهرت بوده است که پیشنهاد آخر این هفته هم از دو رفیقی روایت می کند که همین عوامل مسیر زندگی آنها را تغییر داده است.  فیلمی که می گوید برای قضاوت می بایست صبر و تحمل داشت.

از پول و شهرت تا داستان عشق و درد در

در فیلم «بارکد» که با مضمونی طنز آلود روی پرده آمده است بازیگرانی چون بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار، بابک بهشاد، علی کوچکی و...به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر
«کسوف»، داستان عشق و درد است. داستانی که روایت همیشه بشر در بند شرایط دشوار اجتماعی را نقل می‌کند. به همین دلیل هم هست که بیش آنکه با ساختار قصه‌اش قصد جلب و جذب توجه مخاطب را داشته باشد، به واسطه حس انسانی و عمیق با مخاطب درگیری و ارتباط ایجاد می‌کند.

از پول و شهرت تا داستان عشق و درد در  

گفتنی است این اثر بعداز افطار ساعت  21 در تماشاخانه باران روی صحنه می رود و حمیدرضا آذرنگ به همراه نسیم ادبی به ایفای نقش می پردازند.

کتاب 
«آدابِ دنيا» تجربه‌ی يک رمانِ نفس‌گير است از «يعقوبِ يادعلی». نويسنده‌ای که نامش يادآورِ برخی از بهترين داستان‌های دهه‌ی گذشته‌ی ادبيات ايران است. يادعلی در اين رمان در عينِ پاي‌بندی به واقع‌گرايی، روحی متافيزيکی را احضار می‌کند که درش چهره‌های عجيبی از شخصيت‌هايش پنهان شده‌اند؛ چهره‌هايی که با جلو رفتن داستان از سايه بيرون می‌آيند… يک پليسِ خسته و توبيخ‌شده درگيرِ ماجرای ناپديد شدنِ مردی می‌شود که پايش را به ويلايی بزرگ باز می‌کند؛ ويلايی که براساس نگاهی آرمانی ساخته شده و ساکنانش را گردِ هم آورده ‌است. همزمان عشقی قديمی در اين ميانه ظهور می‌کند که عاملِ اصلی رفتارهای قهرمانِ يادعلی‌ است. رمان با اتفاق‌های ريز و درشت غيرقابل‌پيش‌بينی جلو می‌رود و اتاقی که کسی نبايد وارد آن شود…

از پول و شهرت تا داستان عشق و درد در
گالری
از نقاشی و عکس ها بگذریم ، مجسمه ها هم زیبایی خاص خوشان را دارند که با دستان هنرمند متولد می شوند و با رضایت مندی مخاطبان روح درونشان  دمیده می شود.

گالری سیحون این بار میزبان هنرمند مجسمه ساز کشورمان شده   که انسان هایی به شکل مجسمه را تراش داده و متولدشان کرده است.

گفتنی است  نمایشگاه طبقه همکف به هنرمندی: المیرا سلامت در خرداد ماه میبان مخاطبان خود می شود.

آخر هفته کجا بریم؟
اگر از دود و دم شهر تهران و شلوغی آن خسته شده اید بهتر است به 65 کیلومتری پایتخت بروید تا از مناظر زیبای آن لذت ببرید.کردان منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا نزدیک تهران است که در آن چیزی جز باغ های زیبا و بزرگ نمی بینید. نه خبری از دود هست، نه ترافیک و نه ساختمان های بلند و پر سر و صدا. کردان در 25 کیلومتری کرج و 65 کیلومتری غرب تهران قرار دارد و کم کم از زمانی که مردم به خاطر جنگ از پایتخت مهاجرت کردند، شلوغ شد.

از پول و شهرت تا داستان عشق و درد در

شنیدن صدای رودخانه و بلبل هایی که در این فصب شروع به خواندن می کنند  آنچنان دلچسب است که  آدمی را برای یک هفته کاری جدید آماده می کند.


گزارش از : نیلوفر جوانشیر



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار