پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته؛

از«خشم و هیاهو» در سینما تا سیاحت در هتل دوران قاجار

پیشنهادهای فرهنگی آخر این هفته متناسب با ایام نوروز، حال و هوای بهاری به خود گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینما آخر هفته:
زندگی به من آموخت که هيچ چيز از هيچ کس بعيد نيست!
این جمله ای است که در خصوص خلاصه یکی از فیلم های جشواره 34 که  حال در اکران های نوروزی به سر می برد به چشم می خورد. "خشم و هیاهو" کاری دیگر از هومن سیدی که توانسته جای خود را در مخاطبان پیداکند.
آخر این هفته و یاحتی در یام نوروز می توانید به دیدن این فیلم رفته و آن را ببینید.
در این فیلم بازیگرانی چون: طناز طباطبايی، نويد محمدزاده، سعيد چنگيزيان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی ور، بهزاد عمرانی

تئاتر آخر هفته:
برج آزادی این روزها از دید و بازدید نوروزی عقب نمانده  و توانسته میزبان خوبی برای مخاطبان خود باشد.
نمایش " مش مش قلی خان" به کارگردانی:  ناصر آویژه توانسته نوروز را برای کودکان و نوجوانان روی صحنه ببرد.البته این امر را نباید فراموش کنیم که برگسالان هم به همراه فرزندان خود از تماشای این نمایش بی بهره نمی مانند.
در این نمایش که حال و هوای نوروزی دارد بازیگرانی چون: ناصر آویژه، مریم آشوری، قاسم انصاری شاد، مسعود پور جمشید، نوید اکبری، مهری زندی و امین میرزا باقری  به ایفای نقش می پردازند .
گفتنی است نمایش " مش مش قلی خان" مایش «مش‌مش قلی‌خان» در قالب یک اثر افسانه ای و تخیلی، روایت گر داستانی از مرشد تراب دوره گرد است، که به سبک نمایش های سیار قدیمی ایران، شهر به شهر به سفر می روند و قصه های قدیمی و پند آموز را برای مردم کوچه و بازار بازگو می کند که در این سری قصه مش مش قلی خان را برای بچه ها روایت می کند.

کتاب آخر هفته:
این هفته قصد معرفی رمانی را داریم که در دهه هفتاد اروپا جزء پرفروش ها بوده و فیلمی با همین عنوان بر پرده سینما آمده است.
رمان" غریبه ای در آینه" به نویسندگی: سیدنی شلدون  که  داستانش از این قرار است: در یک روز صبح شنبه در اوایل ماه  اوت سال 1969،همانطوری که کشتی مسافربری مجلل " اس.اس.برتان" تدارک سفر دریایی از بندر "نیویورک" به "لوهار" را می دید ، یک رشته حوادث عجیب و غریب و غیرقابل توضیح در عرشه ان به وقوع پیوست.
این کتاب را می توانید هم به صورت پی دی اف و هم با مراجعه به کتاب فروشی ها تهیه کنید تا ایام نوروز مطالعه کنید و با ورق زدن صفحات آن به این دنیای پر رمزو راز سفر کنید.

گالری آخر هفته:
همیشه ایام نوروز با عکس گرفتن از خودمان و یا حتی سفره هفت سین آن هم به تنهایی آن را ثبت می کنیم و با دیدن از آنها احساس سرزندگی می کنیم و از آن همه رنگ های متفاوت لذت می بریم.اما جالب تر از همه اینکه همیشه بین نقاشان و عکاسان بحث هایی بوده و هرکدام می گویند که ما نسبت به دیگری برتری داریم.
هنر نقاشی و آن رنگ و لعاب طبیعی خالی از لطف نیست ،همچنین توانسته مخاطبان خود را جذب کند.
گالری ویستا این بار میزبان نقاشان نوروزی شده و حال و هوای نوروز و بهار را به فضای خود آورده که مخاطبان  می توانند به این گالری رفته و از نزدیک آثار را ببینند.
این گالری از 21 اسفند الی 16 فروردین  ساعت 11الی 17 میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

آخر هفته کجا بریم؟
آخر این هفته با هفته ها دیگر متفاوت است زیراکه زمان بیشتری برای تفریح و رفتن به جاهای دیدنی وجود دارد.
اما این امر را نباید غافل شویم که شلوغی شهر ها ذهن آدمی را نه تنها خسته می کند بلکه هیچ لذتی هم در ان سفر احساس نمی شود به همین منظور پیشنهاد آخر هفته فرهنگی این بار یک جای دنج و خلوتی را برایتان در نظر گرفته تا بتوانید در عین تازه شدن روح جسمتان هم از سرو صدا آسوده باشد.
" هتل سنتی شوشتر" این خانه تاریخی با قدمت 200 سال متعلق به دوره قاجاریه بوده که پس از مرمت وتجهیز از ابتدای سال 1392 به عنوان اولین هتل سنتی استان خوزستان شکوه و حیات دوباره خود را از سر گرفته است. این خانه دارای 11عدد اتاق بوده که 9 اتاق آن قابلیت سرویس دهی به میهمانان را دارد.
ظرفیت استاندارد این هتل سنتی 21 نفر بوده که باظرفیت اضافه تا 30 نفر قابل افزایش است.


گزارش از نیلوفر جوانشیر 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار