اردبیل؛

کشف و ضبط انواع مواد غذایی فاسد در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از کشف و ضبط انواع مواد غذایی غیر بهداشتی و فاسد در اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ناصر عتباتی با اعلام اینکه طرح نظارت و بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی به منظور تأمین امنیت غذایی و سلامت عمومی شهروندان، با اکیپی متشکل از دستگاههای عضو مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری و معاون دادستانی در شهر آغاز شده است گفت: در اجرای این طرح تعداد 70 واحد عرضه مواد غذایی در سطح شهر مورد بازرسی قرار گرفت که طی آن مقادیر قابل توجهی گوشت قرمز و مرغ فاسد و غیر بهداشتی، تخم مرغ و مواد لبنی فاسد و فاقد تاریخ تولید مشخص، کشف و ضبط شد.

وی گفت: همچنین در جریان این طرح با دریافت گزارش مردمی مبنی بر فعالیت یک واحد بزرگ بسته بندی مواد غذایی بدون مجوز در شهرک صنعتی اردبیل، بلافاصله با دستور معاون دادستان اکیپی به محل شهرک صنعتی اعزام و پس از شناسایی محل مذکور مشخص گردید در داخل دو واحد سوله بزرگ در شهرک صنعتی اقدام به بسته بندی غیر مجاز مواد غذایی گوناگون می نماید.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: از این واحد متخلف، تعداد یک دستگاه درج تاریخ تولید، مصرف و لیبل روی بسته بندی های جعلی و نیز تعداد 4 کامیون مواد عذایی شامل: پنیر، تخم مرغ، نمک صنعتی و انواع مواد لبنی دیگر کشف و ضبط گردید.

عتباتی گفت: با توجه بهحجم بالای اقلام مواد غذایی مکشوفه از واحدهای صنفی این طرح با جدیت استمرار خواهد داشت و با کسانی که امنیت غذایی و سلامت عمومی شهروندان را به خاطر منافع شخصی به خطر می اندازند بدون اغماض به شدیدترین نحو ممکن طبق قوانین مقررات برخورد خواهیم کرد.

وی در این راستا از شهروندان خواست تا هرگونه اطلاعات و اخبار خود را در زمینه عرضه ی مواد غذایی فاسد و بی هویت به ادارات دامپزشکی و مرکز بهداشت و یا به دادستانی اطلاع دهند.

وی در راستای تأمین امنیت غذایی مردم از مسئولین بهداشت و دامپزشکی خواست تا با جدیت و اهتمام ویژه نسبت به بازرسی ها و انجام تکالیف قانونی نظارتی خود عمل نمایند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، کشف ، مواد ، غذایی ، فاسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.