چند خبر از سینما و تئاتر

جشنواره فیلم مقاومت، جشنواره فرهنگی ققنوس، سینما حقیقت و حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در تالارهای چهارسو و سایه از آخرین اخبار فرهنگی است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصر فردا (یکشنبه 9 خرداد 95) و در هفتمین برنامه از دوره‌ی جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند بلند «این بامدادِ خسته» ساخته‌ی «فرشاد فدائیان» به نمایش عمومی درآمده و سپس جلسه‌ی گفتگو با فیلمساز برگزار می‌‎شود.

در این برنامه که از ساعت 17 عصر یکشنبه (9 خرداد) آغاز می‌شود، ابتدا فیلم مستند «این بامدادِ خسته» به مدت زمان 120 دقیقه روی پرده رفته و در ادامه، نشستی با حضور فرشاد فدائیان (پژوهشگر، مستندساز و کارگردان فیلم) و ناصر صفاریان (کارشناس- مجری) برگزار خواهد شد.

این فیلم، مستندی درباره‌ی احمد شاملو، شاعر بزرگ معاصر است که در نخستین نمایش عمومی، روی پرده سینماحقیقت می‌رود.

گفتنی است: عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم‌ مستند و شرکت در نشست آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (9 خرداد‌ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.  

آئین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس فردا برگزار می‌شود  
حسین امیری دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ققنوس از سال 94آغاز گردید که درمراحل استانی شاهد بیش از 400اثر برگزیده از سراسر کشور بودیم.

وی افزود:آثار رسیده به دبیرخانه در مجموع بیش از ده هزار اثر دربخش های موسیقی ،شعر، خوشنویسی، عکس ،پوستر، داستان بلندو کوتاه ، کاریکاتور ، رسانه ،نمایشنامه و تئاتر خیابانی و صحنه ای بود که از نظر کمیت رقم بسیار مطلوب وقابل ملاحظه است.

امیری گفت: علاوه بر داورانی که پیش تر در بخش های مختلف اعلام کرده بودیم،دربخش فیلم علیرضا عاقل زاده (مدیر عامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس) فرهاد فرهادی (کارگردان و نویسنده)و ابوالفضل همراه(بازیگر و کارگردان)دربخش تئاترحفیظ الله رفیعی (مدیر عامل انجمن تئاترانقلاب ودفاع مقدس)ابراهیم گله دارزاده (نویسنده و کارگردان تئاتر) و جواد تمدنی (نویسنده و مدیر روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس)، در بخش پوستر محمد یار احمدی (گرافیست) مهدی خانبان پور (گرافیست) و مهدی متولیان (گرافیست)، دربخش داستان وجیهه سامانی (نویسنده) کامران پارسی نژاد (نویسنده و استاد دانشگاه) مهدی حاصل پور(نویسنده) و در بخش رسانه و نشریات دانشجویی نیز متین محجوب (مدرس رسانه) بهروز جامه بزرگ (سردبیر ماهنامه فرهنگ امروز) و سید مجتبی نوریان(مدیر امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت)داوری آثار مرحله نهایی را برعهده داشتند.

دبیر جشنواره ققنوس همچنین با اعلام این خبر که سال آینده نیز شاهد برگزاری این جشنواره خواهیم بود افزود: موضوعات این جشنواره امربه معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، جمعیت ماهواره و سبک زندگی ایرانی اسلامی بود که شاهد آثار ارزشمندی در این حوزه ها بودیم.

وی همچنین از برگزاری کارگاههای اموزشی با حضور اساتید خبره و چهره های فرهنگی هنری برای دانشجویان منتخب و نیز برپایی نمایشگاه آثار منتخب دانشجویان خبر داد و اضافه کرد:اختتامیه این جشنواره از ساعت 10 الی 13نهم خردادماه و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد و در این مراسم شاهد اتفاقی ویژه خواهیم بود که آن هم اجرای ترکیب بند انقلابی استاد یوسفعلی میرشکاک به نام الشمس کورت به مناسبت ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره بصورت ترکیبی و با استفاده ازموسیقی و فیلم و تئاتر است.

وی در پایان از اعلام فراخوان دومین دوره این جشنواره پس از مراسم اختتامیه و برگزاری مراسم در بهار 96 خبر داد.
 
ثبت تصویری خاطرات پدران و مادران شهدا با دوربین های خانگی و موبایل/ 20 خرداد مهلت تحویل آثار
این بخش که تاکنون با استقبال سینماگران و علاقمندان روبرو شده در قالب دو بخش (حرفه‌ای و مردمی) طراحی شده است. در بخش حرفه‌ای فیلمسازان حرفه‌ای حوزه سینما و در بخش مردمی هم همه علاقمندان( پیر و جوان- کوچک و بزرگ- روستایی و شهری) با هر گونه امکان ثبت و تصویر(مویابل- دوربین‌های غیرحرفه‌ای) می‌توانند با موضوع پدران و مادران شهید فیلم بسازند.
 
لازم به ذکر است که بخش جلوه‌گاه نور جشنواره مقاومت هر دوره بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری به موضوع خاص اختصاص می‌یابد که در این دوره ویژه مستندهای مرتبط با مادران و پدران شهداست.
 
بی‌تردید نقش و جایگاهی که این عزیزان در تربیت و پرورش اسطوره‌های نظام و شهدا داشته‌اند قابل وصف نیست. پیش‌بینی بخشی به این موضوع کمک می‌کند تا شناخت جامعه نسبت به نقش این عزیزان- سبک وشیوه‌های تربیتی- الگوهای رفتاری و کانون‌های عاطفی بیشتر و افزون‌تر شود.
 
علاقمندان جهت شرکت در این بخش تا بیستم خرداد ماه فرصت دارند آثارشان را به نشانی دبیرخانه: تهران– خیابان سمیه – خیابان خاقانی– کوچه طبرسی- پلاک 6 – واحد 2 تحویل نمایند. ضمنا، علاقمندان جهت به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌های 88826296- 88826375 تماس حاصل نمایند.
                         
حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در تالارهای چهارسو و سایه  
مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و پریسا مقتدی رییس مجموعه تئاتر شهر جمعه هفتم خرداد ماه با حضور در تالار سایه تئاتر شهر از نمایش « اکتبر 1942، پاریس» به کارگردانی مسعود موسوی و سپس از نمایش «بیگانه» به کارگردانی مسعود  دلخواه در تالار چهارسو دیدن کرد.  

نمایش «اکتبر 1942، پاریس» به نویسندگی میلاد حسینی و کارگردانی مسعود موسوی هر روز غیر از شنبه ها ساعت  19 با بازی معصومه آقاجانی، شیوا خسرو مهر، ریحانه سلامت، فرداد صفاخو، صالح میرزاآقایی، رسول نقوی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

نمایش «بیگانه» به نویسندگی آلبر کامو و کارگردانی مسعود دلخواه نیز هر روز ساعت 21 با بازی رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی‌پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمدرضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه، ، سارا نجفی، صادق حیدری، محمدمهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره‌دوست، شفق خانی، علی دولت‌یاری و شیوا بیرانوند در تالار چهارسو میزبان علاقه مندان خواهد بود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار