یاسوج؛

تکمیل شش طرح آبرسانی عشایر کهگیلویه وبویراحمد نیازمند 30 میلیاردریال

معاون عمرانی اداره کل امور عشایر گفت: تکمیل شش طرح تامین آب کشاورزی و آشامیدنی عشایر این استان نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ بهمن آزادی افزود: تامین آب کشاورزی طسوج چرام، پشت کوه باشت، حبیب آباد پیشانی در استان فارس، آب مورد زیلایی طرح های در حال اجرای آبرسانی به زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی اظهار کرد: تکمیل این طرح ها زمینه آبیاری 800 هکتار از زمین های کشاورزی مناطق عشایری این استان را تامین می کند.
معاون عمرانی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از در حال اجرا بودن دو طرح پمپاژ آب آشامیدنی در مناطق عشایری توگبری و ملا طهماسب از مناطق عشایری این استان خبر داد.
آزادی گفت: طرح های تامین آب کشاورزی و آشامیدنی مناطق عشایر کهگیلویه و بویراحمد 10 تا 95 پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال بهره برداری خواهند شد.
آزادی گفت: توسعه باغ ها و افزایش زیرساخت های رفاهی نظیر راه مناسب از برنامه های این اداره متولی در راستای حمایت از عشایر کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ابراز داشت: از شش هزار هکتار باغ در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد ، یک هزار و 400 هکتار از سوی امور عشایر در قالب طرح های توسعه باغ ها احداث شده است.
وی ادامه داد: 120 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه باغ های مناطق عشایری نیاز است.
آزادی بیان کرد: تاکنون 300 چشمه و یکهزار منبع ذخیره آب در مناطق عشایری استان بهسازی و ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 45هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در قلمرو جامعه عشایری است گفت: عشایر استان نقش اثربخشی در تولید و خودکفایی ملی دارند.
وی گفت: 11هزار و 120 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار و 762 نفر معادل 12 درصد جمعیت استان را عشایر کوچ رو تشکیل می دهد.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.