تبریز؛

سرِ راهِ فعالیت جوانان پر است از "مین" و "سیم‌خاردار"

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام : شرایط اقتصاد در کشور ما به‌نحوی است که کلی "مین" و "سیم‌خاردار" سدِّ راه فعالیت جوانان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رضایی در هشتمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: جوانان فرشتگان نجات ایران بوده‌اند، در جای جای تاریخ همواره جوانان موانع بزرگ را از پیش پا برداشته‌اند.

وی اضافه کرد: در تاریخ معاصر ما دو اتفاق بزرگ یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس به دست پر برکت جوانان این مرز و بوم اتفاق افتاده است. در جریان انقلاب، استبداد پهلوی را جوانان با رهبری امام خمینی از پیش پای ملت ایران برداشته‌ و سد بزرگ دیگری که جوانان ایرانی کنار زدند، رفع اشغال پنج استان کشورمان به‌دست دشمن بعثی بود که پشتش کل دنیا ایستاده بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام با بیان اینکه در جوانان ایرانی استعداد خاصی وجود دارد، ابراز کرد: باید از جوانان حمایت کنیم، حمایت کردن یعنی اینکه به آن‌ها میدان دهیم و کار مربی‌گرانه روی آن‌ها انجام شود تا استعدادشان شکوفا شود.

رضایی افزود: باکری‌ها و یاغچیان نمونه‌ای از جوانان این کشور هستند که در دفاع مقدس کار بزرگی انجام دادند؛ من که در زمان جنگ پیرمرد آن جوانان محسوب می‌شدم، 27 سال داشتم که فرمانده سپاه شدم و مسئولان کشور در آن وهله‌ی حساس به ما جوانان اعتماد کردند.

وی با تأکید بر اینکه نقطه‌ی کلیدی اقتصاد مقاومتی، واگذار کردن اقتصاد به مردم است، بیان داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی که امسال مقام معظم رهبری به آن تأکید کرده‌اند، باید جوانان کاربلد به صحنه بیایند البته با شرایطی که قبلا به آن اشاره کردم.

این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در اقتصاد کشورمان شرایط به‌گونه‌ای است که بستر میدان دادن به جوانان و مردم فراهم نیست. شرایط اقتصاد طوری است که برای ورود و فعالیت جوانان کلی مین، سنگلاخ و سیم‌خاردار وجود دارد؛ ضرورت دارد که دولت به مردم اهمیت دهد تا مشاهده کند چه اتفاق خارق‌العاده‌ای می‌افتد.

وی تشریح کرد: هر ماه دو، سه تیم داعشی که برای انجام عملیات انتحاری درصدد ورود به کشور هستند، دستگیر می‌شوند و این اخبار کمتر به مردم گفته می‌شود؛ همین چند وقت پیش یک تیم دستگیر شد که هدفش انجام عملیات انتحاری در مصلی تهران بود و معلوم نبود اگر شناسایی نمی‌شدند چند صد نفر قربانی می‌شدند، همین کارهای اطلاعاتی و امنیتی را جوانان بیست ساله انجام می‌دهند و قابلیت‌های خود را به همگان نشان می‌دهند.

رضایی تأکید داشت: جوانانی که در زمینه‌های اطلاعاتی، نظامی، هسته‌ای، تسلیحاتی و فناوری‌های دیگر حرف اول را در دنیا می‌زنند نمی‌توانند کشاورزی و صنعت را درست کنند؟ مگر قبلا تحریم نداشتیم؟ مگر در زمینه تسلیحاتی، نظامی و هسته‌ای با این همه پیشرفت و قابلیت، تحریم نبود؟ اتفاقا بیشتر تحریم‌ها در این زمینه هاست ولی ما کار خود را به خوبی انجام دادیم. کشاورزی و صنعت سخت‌تر از شکافتن هسته‌ی اتم است؟

وی متذکر شد: زمینه برای فعالیت جوانان فراهم نیست. وقتی یک گروه جوان می‌خواهد کاری را شروع کند، کمِ کمش یک سال معطل گرفتن مجوز می شود و بعد از آن هم معطلی های مختلف برای گرفتن تسهیلات و دیگر کارها.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام ادامه داد: همه‌ی بانک‌ها رفته‌اند روی شرکت‌های بزرگ و با آن‌ها کار می‌کنند و به آن‌ها تسهیلات می‌دهند، دیگر هیچکس به شرکت‌های کوچک و متوسط تسهیلات نمی‌دهد در حالی که جوانان بیشتر در این شرکت‌ها هستند و البته همین شرکت‌های کوچک، تشکیلات و شرکت‌های بزرگ را پایه‌گذاری کرده و می‌سازند.

وی اظهار داشت: برای روی کار آوردن جوانان باید ساز و کار لازم توسط دولت فراهم شود تا وضعیت فعلی بهبود یابد، دولت با اختصاص هزینه‌ی چند پروژه بزرگ برای این هدف می‌تواند شرایط لازم را فراهم آورد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار