تبریز؛

اذعان دشمن به مقاومت و ایستادگی مردم ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه که دشمنان در مورد انقلاب اسلامی به آن اذعان می کنند، میزان مقاومت، ایستادگی و بهایی است مردم ایران برای به ثمر رسیدن انقلاب داده اند.

آنچه که دشمنان در مورد انقلاب اسلامی به آن اذعان می کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرلشکر محسن رضایی در همایش بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی گفت: علت این مقاومت در چهره شهدا، جانبازان، رزمندگان، زنان و مردان با عزت دیده می شود، این ایستادگی در چهره خانواده هایی که 3 تا 4 شهید داده اند، در چهره فرزندان شهدا و در چهره جانبازانی که از عوارض شیمایی در رنج هستند، دیده می شود.
وی گفت: یکی از نمادهای ایستادگی باکری بود و می توان با بررسی شخصیت این شهید والا مقام و زندگی ساده و شفاف این شهید به هزینه ای که برای انقلاب اسلامی پرداخت شده است، پی برد.
وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران هویت اصیل ایرانی بازسازی شد و به خود شناسی رسیدیم گفت: باکری یک جوان ایرانی متحول شده بود که به هویت اصیل ایرانی خود پی برده بود.
وی با اشاره به اینکه مستشاران آمریکایی در پایان دوران پهلوی دریافته بودند که ایرانی ها به دنبال هویت خود هستند، پیشنهاد برپایی جشن های سلطنتی را مطرح کردند که ملت ایران آن را پس زدند.
وی با بیان اینکه هویت ملت ما ایرانی اسلامی بود و مردم می خواستند لباس اسلامی و ایرانی بر تن کنند گفت: مردم این هویت را در انقلاب پیدا کردند و رفتار، اخلاق و شخصیت ما شکل گرفت.
سرلشکر رضایی ادامه داد: اولین ویژگی که بعد از انقلاب اسلامی در مردم ایران بروز کرد، احساس مسئولیت و وظیفه شناسی بود، برای مثال شهید باکری برای رضایت خدا کار می کرد احساسی که بالاتر از پاسخگویی است، احساسی که براساس آن برای رضای خدا باید کار کرد.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس مسئله خودباوري و اعتماد به نفس را در ملت ایران به وجود آورد گفت: با وجودی که دست خالی بودیم وقتی جنگ تمام شد 800 تانگ و نفربر عراقی در اختیار داشتیم.
وی یادآور شد: ملت ایران هویت یابی خود را مدیون انقلاب اسلامی ایران و احساس مسئولیت و اقتدار خود را مدیون جنگ تحمیلی هستند و هم اینک شاهد هستیم که با بهره گیری از هویت ایرانی اسلامی و با اقتدار، موفق به دستگیری سربازان نیروی دریایی آمریکا در آبهای خلیج فارس شدیم و هیچ کشور جهان سومی تاکنون جرات انجام این کار را نداشته است.
وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است از طرق مختلف اعم از فضای مجازی یا جنگ های روانی و تحریم های اقتصادی به هویت و اقتدار ما آسیب بزند گفت: ایران نیز همزمان گام سوم را با پیشرفت مادی و معنوی در عرصه های مختلف بردارد.
وی گفت: در گام سوم قصد داریم در تمامی زمینه های پزشکی، هسته ای، علمی و مهندسی به مجد و شکوه دست پیدا کنیم در حالی که هم از خارج و هم از داخل کشور تحت فشار هستیم.
وی با انتقاد از برخی افراد داخلی که با سهل انگاری توجهی به حفظ نظام ندارند گفت: برخی بدعت ها از جمله اسلام ایرانی و اسلام عربی نیز حمله به هویت اصیل ایرانی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه دشمنان با حمله به اقتدار موشکی کشور، می خواهند اقتدار کشور را خدشه دار کنند به مسئولان دولتی هشدار داد: در این وضعیت با درگیری های حزب گرایانه و جناحی نمی توان کاری از پیش برد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در وضعیت کنون مسئولان نباید بر سر قدرت مسابقه دهند، بلکه باید بر اثر شهادت طلبی مسابقه دهند چرا که با چنین سقف پرواز نمی توانیم اوج بگیریم و نیازمند بازگشت به برادری و ارزش های ملی هستیم.
وی با تقدیر از عملکرد جامعه پزشکی در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: پزشکان ما با حس برادری و با هدف حفظ ارزش های اسلامی در خط مقدم جبهه های جنگ حضور داشتند و از آرپیجی زن قابل تشخیص نبوند و هم اینک نیز می توانند نقش انقلابی خود را انجام دهند.
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار