کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی با احتمال افزایش تولید/ثبات بهای طلا در معاملات

با احتمال افزایش دوباره تولید نفت در بازارهای جهانی، بهای نفت امروز کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اینوستینگ؛ کاهش تولید نفت در کشورهای لیبی، ونزوئلا، نیجریه و کانادا،  افزایش بهای طلای سیاه را در بازار جهانی به همراه داشته است. با این حال به دلیل کاهش اختلالات تولید در این مناطق، انتظار می رود سطح تولید جهانی به سرعت افزایش یابد.

در لیبی، یکی از بنادر این کشور اعلام کرد محموله ای 660 هزار بشکه ای حرکت خود را آغاز کرده است. از سوی دیگر آتش سوزی های شدید کانادا نیز از مناطق استخراج نفت شیل فاصله گرفته و این صنایع، روند تولیدی خود را بار دیگر آغاز کردند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، ایران نیز در نظر دارد تولید خود را تا تابستان به 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد. دولت ایران اعلام کرده هیچ برنامه ای برای توقف افزایش تولید نفت ندارد.

نفت خام ماه ژوئیه 59 سنت یا 1.22 درصد کاهش یافت و به 47.82 سنت به ازای هر بشکه رسید. در مقایسه نفت خام هفته گذشته افزایشی 3.33 درصدی برابر 1.47 دلار داشت.

در بازار طلا، بهای این فلز گرانبها با کاهشی 0.1 درصدی به 1250.60 دلار به ازای هر اونس رسید. بهای طلا در تاریخ 28 آوریل به 1244 دلار به ازای هر اونس رسید، پایین ترین سطح در سه ماه گذشته.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار